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[11]
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2953373
Stummer, Christian, Lüpke, Lars, and Günther, Markus. “Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis”. Journal of Business Economics (2021).
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[10]
2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
Backs, Sabrina, Jahnke, Hermann, Lüpke, Lars, Stücken, Mareike, and Stummer, Christian. Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review. Social Science Research Network, 2020.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[9]
2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
Lüpke, Lars. Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen. Bielefeld: Universität Bielefeld, 2020.
PUB
 
[8]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
Klein, Marvin, Lüpke, Lars, and Günther, Markus. “Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data”. Transportation Research Part D: Transport and Environment 88 (2020): 102475.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944239
Backs, Sabrina, Jahnke, Hermann, Lüpke, Lars, Stücken, Mareike, and Stummer, Christian. “Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach”. Annals of Operations Research (2020).
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
[6]
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
Günther, Markus, Klein, Marvin, and Lüpke, Lars. “An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany”. Operations Research Proceedings 2017. Ed. N. Kliewer, J. Ehmke, R. Borndörfer, and Gesellschaft für Operations-Research. Cham: Springer, 2018. 595-601.
PUB | DOI
 
[5]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
Stummer, Christian, Lüpke, Lars, Backs, Sabrina, and Günther, Markus. “Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug”. Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL. Ed. Andreas Siebe. Berlin: Springer Vieweg, 2018. Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL. 125-142.
PUB | DOI
 
[4]
2017 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
Günther, Markus, Lüpke, Lars, and Stummer, Christian. “Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning”. Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET). 2017. 1-9.
PUB
 
[3]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
Stummer, Christian, Lüpke, Lars, and Günther, Markus. “Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung”. Vorausschau und Technologieplanung. 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, 29. und 30. Oktober 2015, Berlin. Ed. Jürgen Gausemeier. Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut, 2015.Vol. 347. HNI-Verlagsschriftenreihe. 449-470.
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, Diana, Lüpke, Lars, and Decker, Reinhold. “Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews”. German-Japanese Interchange of Data Analysis Results. Ed. W. Gaul, A. Geyer-Schulz, Y. Baba, and A. Okada. Berlin: Springer, 2013. Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. 235-252.
PUB
 
[1]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Schindler, Diana, and Lüpke, Lars. “Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results”. Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy, 2010.
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Backs, Sabrina, Jahnke, Hermann, Lüpke, Lars, Stücken, Mareike, and Stummer, Christian. Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review. Social Science Research Network, 2020.
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Lüpke, Lars. Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen. Bielefeld: Universität Bielefeld, 2020.
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2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
Klein, Marvin, Lüpke, Lars, and Günther, Markus. “Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data”. Transportation Research Part D: Transport and Environment 88 (2020): 102475.
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2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944239
Backs, Sabrina, Jahnke, Hermann, Lüpke, Lars, Stücken, Mareike, and Stummer, Christian. “Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach”. Annals of Operations Research (2020).
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2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
Günther, Markus, Klein, Marvin, and Lüpke, Lars. “An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany”. Operations Research Proceedings 2017. Ed. N. Kliewer, J. Ehmke, R. Borndörfer, and Gesellschaft für Operations-Research. Cham: Springer, 2018. 595-601.
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2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
Stummer, Christian, Lüpke, Lars, Backs, Sabrina, and Günther, Markus. “Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug”. Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL. Ed. Andreas Siebe. Berlin: Springer Vieweg, 2018. Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL. 125-142.
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2017 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
Günther, Markus, Lüpke, Lars, and Stummer, Christian. “Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning”. Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET). 2017. 1-9.
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2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
Stummer, Christian, Lüpke, Lars, and Günther, Markus. “Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung”. Vorausschau und Technologieplanung. 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, 29. und 30. Oktober 2015, Berlin. Ed. Jürgen Gausemeier. Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut, 2015.Vol. 347. HNI-Verlagsschriftenreihe. 449-470.
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2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, Diana, Lüpke, Lars, and Decker, Reinhold. “Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews”. German-Japanese Interchange of Data Analysis Results. Ed. W. Gaul, A. Geyer-Schulz, Y. Baba, and A. Okada. Berlin: Springer, 2013. Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. 235-252.
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2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Schindler, Diana, and Lüpke, Lars. “Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results”. Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy, 2010.
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