11 Publikationen

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[11]
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2953373
Stummer, Christian, Lüpke, Lars, and Günther, Markus. 2021. “Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis”. Journal of Business Economics.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[10]
2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
Backs, Sabrina, Jahnke, Hermann, Lüpke, Lars, Stücken, Mareike, and Stummer, Christian. 2020. Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review. Social Science Research Network.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[9]
2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
Lüpke, Lars. 2020. Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen. Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB
 
[8]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
Klein, Marvin, Lüpke, Lars, and Günther, Markus. 2020. “Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data”. Transportation Research Part D: Transport and Environment 88: 102475.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944239
Backs, Sabrina, Jahnke, Hermann, Lüpke, Lars, Stücken, Mareike, and Stummer, Christian. 2020. “Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach”. Annals of Operations Research.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
[6]
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
Günther, Markus, Klein, Marvin, and Lüpke, Lars. 2018. “An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany”. In Operations Research Proceedings 2017, ed. N. Kliewer, J. Ehmke, R. Borndörfer, and Gesellschaft für Operations-Research, 595-601. Cham: Springer.
PUB | DOI
 
[5]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
Stummer, Christian, Lüpke, Lars, Backs, Sabrina, and Günther, Markus. 2018. “Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug”. In Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL, ed. Andreas Siebe, 125-142. Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL. Berlin: Springer Vieweg.
PUB | DOI
 
[4]
2017 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
Günther, Markus, Lüpke, Lars, and Stummer, Christian. 2017. “Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning”. In Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET), 1-9.
PUB
 
[3]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
Stummer, Christian, Lüpke, Lars, and Günther, Markus. 2015. “Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung”. In Vorausschau und Technologieplanung. 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, 29. und 30. Oktober 2015, Berlin, ed. Jürgen Gausemeier, 347:449-470. HNI-Verlagsschriftenreihe. Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut.
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, Diana, Lüpke, Lars, and Decker, Reinhold. 2013. “Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews”. In German-Japanese Interchange of Data Analysis Results, ed. W. Gaul, A. Geyer-Schulz, Y. Baba, and A. Okada, 235-252. Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. Berlin: Springer.
PUB
 
[1]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Schindler, Diana, and Lüpke, Lars. 2010. “Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results”. Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy .
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2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
Backs, Sabrina, Jahnke, Hermann, Lüpke, Lars, Stücken, Mareike, and Stummer, Christian. 2020. Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review. Social Science Research Network.
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Lüpke, Lars. 2020. Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen. Bielefeld: Universität Bielefeld.
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2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
Klein, Marvin, Lüpke, Lars, and Günther, Markus. 2020. “Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data”. Transportation Research Part D: Transport and Environment 88: 102475.
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2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944239
Backs, Sabrina, Jahnke, Hermann, Lüpke, Lars, Stücken, Mareike, and Stummer, Christian. 2020. “Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach”. Annals of Operations Research.
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2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
Günther, Markus, Klein, Marvin, and Lüpke, Lars. 2018. “An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany”. In Operations Research Proceedings 2017, ed. N. Kliewer, J. Ehmke, R. Borndörfer, and Gesellschaft für Operations-Research, 595-601. Cham: Springer.
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Stummer, Christian, Lüpke, Lars, Backs, Sabrina, and Günther, Markus. 2018. “Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug”. In Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL, ed. Andreas Siebe, 125-142. Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL. Berlin: Springer Vieweg.
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2017 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
Günther, Markus, Lüpke, Lars, and Stummer, Christian. 2017. “Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning”. In Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET), 1-9.
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2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
Stummer, Christian, Lüpke, Lars, and Günther, Markus. 2015. “Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung”. In Vorausschau und Technologieplanung. 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, 29. und 30. Oktober 2015, Berlin, ed. Jürgen Gausemeier, 347:449-470. HNI-Verlagsschriftenreihe. Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut.
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2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, Diana, Lüpke, Lars, and Decker, Reinhold. 2013. “Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews”. In German-Japanese Interchange of Data Analysis Results, ed. W. Gaul, A. Geyer-Schulz, Y. Baba, and A. Okada, 235-252. Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. Berlin: Springer.
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2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Schindler, Diana, and Lüpke, Lars. 2010. “Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results”. Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy .
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