11 Publikationen

Alle markieren

[11]
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2953373
C. Stummer, L. Lüpke, and M. Günther, “Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis”, Journal of Business Economics, 2021.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[10]
2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
S. Backs, et al., Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review, Social Science Research Network, 2020.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[9]
2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
L. Lüpke, Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen, Bielefeld: Universität Bielefeld, 2020.
PUB
 
[8]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
M. Klein, L. Lüpke, and M. Günther, “Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data”, Transportation Research Part D: Transport and Environment, vol. 88, 2020, pp. 102475.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944239
S. Backs, et al., “Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach”, Annals of Operations Research, 2020.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
[6]
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
M. Günther, M. Klein, and L. Lüpke, “An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany”, Operations Research Proceedings 2017, N. Kliewer, et al., eds., Cham: Springer, 2018, pp.595-601.
PUB | DOI
 
[5]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
C. Stummer, et al., “Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug”, Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL, A. Siebe, ed., Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL, Berlin: Springer Vieweg, 2018, pp.125-142.
PUB | DOI
 
[4]
2017 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
M. Günther, L. Lüpke, and C. Stummer, “Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning”, Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET), 2017, pp.1-9.
PUB
 
[3]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
C. Stummer, L. Lüpke, and M. Günther, “Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung”, Vorausschau und Technologieplanung. 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, 29. und 30. Oktober 2015, Berlin, J. Gausemeier, ed., HNI-Verlagsschriftenreihe, vol. 347, Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut, 2015, pp.449-470.
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
D. Schindler, L. Lüpke, and R. Decker, “Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews”, German-Japanese Interchange of Data Analysis Results, W. Gaul, et al., eds., Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization, Berlin: Springer, 2013, pp.235-252.
PUB
 
[1]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
D. Schindler and L. Lüpke, “Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results”, Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy, 2010.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: ieee

Export / Einbettung

11 Publikationen

Alle markieren

[11]
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2953373
C. Stummer, L. Lüpke, and M. Günther, “Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis”, Journal of Business Economics, 2021.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[10]
2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
S. Backs, et al., Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review, Social Science Research Network, 2020.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[9]
2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
L. Lüpke, Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen, Bielefeld: Universität Bielefeld, 2020.
PUB
 
[8]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
M. Klein, L. Lüpke, and M. Günther, “Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data”, Transportation Research Part D: Transport and Environment, vol. 88, 2020, pp. 102475.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944239
S. Backs, et al., “Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach”, Annals of Operations Research, 2020.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
[6]
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
M. Günther, M. Klein, and L. Lüpke, “An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany”, Operations Research Proceedings 2017, N. Kliewer, et al., eds., Cham: Springer, 2018, pp.595-601.
PUB | DOI
 
[5]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
C. Stummer, et al., “Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug”, Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL, A. Siebe, ed., Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL, Berlin: Springer Vieweg, 2018, pp.125-142.
PUB | DOI
 
[4]
2017 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
M. Günther, L. Lüpke, and C. Stummer, “Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning”, Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET), 2017, pp.1-9.
PUB
 
[3]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
C. Stummer, L. Lüpke, and M. Günther, “Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung”, Vorausschau und Technologieplanung. 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, 29. und 30. Oktober 2015, Berlin, J. Gausemeier, ed., HNI-Verlagsschriftenreihe, vol. 347, Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut, 2015, pp.449-470.
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
D. Schindler, L. Lüpke, and R. Decker, “Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews”, German-Japanese Interchange of Data Analysis Results, W. Gaul, et al., eds., Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization, Berlin: Springer, 2013, pp.235-252.
PUB
 
[1]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
D. Schindler and L. Lüpke, “Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results”, Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy, 2010.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: ieee

Export / Einbettung