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  • [11]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944239 OA
    S. Backs, et al., “Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach”, Annals of Operations Research, vol. 305, 2021, pp. 487-512.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [10]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953373 OA
    C. Stummer, L. Lüpke, and M. Günther, “Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis”, Journal of Business Economics, vol. 91, 2021, pp. 1469-1497.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [9]
    2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
    L. Lüpke, Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen, Bielefeld: Universität Bielefeld, 2020.
    PUB
     
  • [8]
    2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
    S. Backs, et al., Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review, Social Science Research Network, 2020.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [7]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
    M. Klein, L. Lüpke, and M. Günther, “Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data”, Transportation Research Part D: Transport and Environment, vol. 88, 2020, pp. 102475.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
    M. Günther, M. Klein, and L. Lüpke, “An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany”, Operations Research Proceedings 2017, N. Kliewer, et al., eds., Cham: Springer, 2018, pp.595-601.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
    C. Stummer, et al., “Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug”, Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL, A. Siebe, ed., Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL, Berlin: Springer Vieweg, 2018, pp.125-142.
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092 OA
    M. Günther, L. Lüpke, and C. Stummer, “Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning”, Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET), Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2017, pp.1-9.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [3]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
    C. Stummer, L. Lüpke, and M. Günther, “Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung”, Vorausschau und Technologieplanung: 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, J. Gausemeier, ed., HNI-Verlagsschriftenreihe, vol. 347, Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut, 2015, pp.449-470.
    PUB
     
  • [2]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
    D. Schindler, L. Lüpke, and R. Decker, “Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews”, German-Japanese Interchange of Data Analysis Results, W. Gaul, et al., eds., Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization, Berlin: Springer, 2013, pp.235-252.
    PUB
     
  • [1]
    2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
    D. Schindler and L. Lüpke, “Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results”, Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy, 2010.
    PUB
     

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