11 Publikationen

Alle markieren

[11]
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2953373
Stummer, C., Lüpke, L., & Günther, M., 2021. Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis. Journal of Business Economics.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[10]
2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
Backs, S., et al., 2020. Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review, Social Science Research Network.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[9]
2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
Lüpke, L., 2020. Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen, Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB
 
[8]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
Klein, M., Lüpke, L., & Günther, M., 2020. Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 88, p 102475.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944239
Backs, S., et al., 2020. Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach. Annals of Operations Research.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
[6]
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
Günther, M., Klein, M., & Lüpke, L., 2018. An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany. In N. Kliewer, et al., eds. Operations Research Proceedings 2017. Cham: Springer, pp. 595-601.
PUB | DOI
 
[5]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
Stummer, C., et al., 2018. Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug. In A. Siebe, ed. Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL. Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL. Berlin: Springer Vieweg, pp. 125-142.
PUB | DOI
 
[4]
2017 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
Günther, M., Lüpke, L., & Stummer, C., 2017. Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning. In Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET). pp. 1-9.
PUB
 
[3]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
Stummer, C., Lüpke, L., & Günther, M., 2015. Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung. In J. Gausemeier, ed. Vorausschau und Technologieplanung. 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, 29. und 30. Oktober 2015, Berlin. HNI-Verlagsschriftenreihe. no.347 Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut, pp. 449-470.
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, D., Lüpke, L., & Decker, R., 2013. Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews. In W. Gaul, et al., eds. German-Japanese Interchange of Data Analysis Results. Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. Berlin: Springer, pp. 235-252.
PUB
 
[1]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Schindler, D., & Lüpke, L., 2010. Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results. Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: harvard1

Export / Einbettung

11 Publikationen

Alle markieren

[11]
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2953373
Stummer, C., Lüpke, L., & Günther, M., 2021. Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis. Journal of Business Economics.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[10]
2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
Backs, S., et al., 2020. Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review, Social Science Research Network.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[9]
2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
Lüpke, L., 2020. Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen, Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB
 
[8]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
Klein, M., Lüpke, L., & Günther, M., 2020. Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 88, p 102475.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944239
Backs, S., et al., 2020. Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach. Annals of Operations Research.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
[6]
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
Günther, M., Klein, M., & Lüpke, L., 2018. An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany. In N. Kliewer, et al., eds. Operations Research Proceedings 2017. Cham: Springer, pp. 595-601.
PUB | DOI
 
[5]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
Stummer, C., et al., 2018. Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug. In A. Siebe, ed. Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL. Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL. Berlin: Springer Vieweg, pp. 125-142.
PUB | DOI
 
[4]
2017 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
Günther, M., Lüpke, L., & Stummer, C., 2017. Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning. In Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET). pp. 1-9.
PUB
 
[3]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
Stummer, C., Lüpke, L., & Günther, M., 2015. Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung. In J. Gausemeier, ed. Vorausschau und Technologieplanung. 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, 29. und 30. Oktober 2015, Berlin. HNI-Verlagsschriftenreihe. no.347 Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut, pp. 449-470.
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, D., Lüpke, L., & Decker, R., 2013. Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews. In W. Gaul, et al., eds. German-Japanese Interchange of Data Analysis Results. Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. Berlin: Springer, pp. 235-252.
PUB
 
[1]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Schindler, D., & Lüpke, L., 2010. Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results. Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: harvard1

Export / Einbettung