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    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944239 OA
    Backs, S., et al., 2021. Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach. Annals of Operations Research, 305(1-2), p 487-512.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [10]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953373 OA
    Stummer, C., Lüpke, L., & Günther, M., 2021. Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis. Journal of Business Economics, 91(9), p 1469-1497.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [9]
    2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
    Lüpke, L., 2020. Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen, Bielefeld: Universität Bielefeld.
    PUB
     
  • [8]
    2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
    Backs, S., et al., 2020. Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review, Social Science Research Network.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [7]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
    Klein, M., Lüpke, L., & Günther, M., 2020. Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 88, p 102475.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
    Günther, M., Klein, M., & Lüpke, L., 2018. An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany. In N. Kliewer, et al., eds. Operations Research Proceedings 2017. Cham: Springer, pp. 595-601.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
    Stummer, C., et al., 2018. Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug. In A. Siebe, ed. Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL. Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL. Berlin: Springer Vieweg, pp. 125-142.
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092 OA
    Günther, M., Lüpke, L., & Stummer, C., 2017. Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning. In Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET). Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), pp. 1-9.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [3]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
    Stummer, C., Lüpke, L., & Günther, M., 2015. Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung. In J. Gausemeier, ed. Vorausschau und Technologieplanung: 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung. HNI-Verlagsschriftenreihe. no.347 Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut, pp. 449-470.
    PUB
     
  • [2]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
    Schindler, D., Lüpke, L., & Decker, R., 2013. Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews. In W. Gaul, et al., eds. German-Japanese Interchange of Data Analysis Results. Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. Berlin: Springer, pp. 235-252.
    PUB
     
  • [1]
    2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
    Schindler, D., & Lüpke, L., 2010. Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results. Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy.
    PUB
     

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