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2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2953373
Stummer, C., Lüpke, L., & Günther, M. (2021). Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis. Journal of Business Economics. https://doi.org/10.1007/s11573-021-01046-9
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[10]
2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
Backs, S., Jahnke, H., Lüpke, L., Stücken, M., & Stummer, C. (2020). Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review. Social Science Research Network. https://doi.org/10.2139/ssrn.3558419
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[9]
2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
Lüpke, L. (2020). Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen. Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB
 
[8]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
Klein, M., Lüpke, L., & Günther, M. (2020). Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 88, 102475. https://doi.org/10.1016/j.trd.2020.102475
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944239
Backs, S., Jahnke, H., Lüpke, L., Stücken, M., & Stummer, C. (2020). Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach. Annals of Operations Research. https://doi.org/10.1007/s10479-020-03703-8
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
[6]
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
Günther, M., Klein, M., & Lüpke, L. (2018). An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany. In N. Kliewer, J. Ehmke, R. Borndörfer, & Gesellschaft für Operations-Research (Eds.), Operations Research Proceedings 2017 (pp. 595-601). Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-89920-6_79
PUB | DOI
 
[5]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
Stummer, C., Lüpke, L., Backs, S., & Günther, M. (2018). Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug. In A. Siebe (Ed.), Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL. Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL (pp. 125-142). Berlin: Springer Vieweg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-56264-2_16
PUB | DOI
 
[4]
2017 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
Günther, M., Lüpke, L., & Stummer, C. (2017). Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning. Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET), 1-9.
PUB
 
[3]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
Stummer, C., Lüpke, L., & Günther, M. (2015). Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung. In J. Gausemeier (Ed.), HNI-Verlagsschriftenreihe: Vol. 347. Vorausschau und Technologieplanung. 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, 29. und 30. Oktober 2015, Berlin (pp. 449-470). Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut.
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, D., Lüpke, L., & Decker, R. (2013). Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews. In W. Gaul, A. Geyer-Schulz, Y. Baba, & A. Okada (Eds.), Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. German-Japanese Interchange of Data Analysis Results (pp. 235-252). Berlin: Springer.
PUB
 
[1]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Schindler, D., & Lüpke, L. (2010). Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results. Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy.
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2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2953373
Stummer, C., Lüpke, L., & Günther, M. (2021). Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis. Journal of Business Economics. https://doi.org/10.1007/s11573-021-01046-9
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2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
Backs, S., Jahnke, H., Lüpke, L., Stücken, M., & Stummer, C. (2020). Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review. Social Science Research Network. https://doi.org/10.2139/ssrn.3558419
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2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
Lüpke, L. (2020). Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen. Bielefeld: Universität Bielefeld.
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2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
Klein, M., Lüpke, L., & Günther, M. (2020). Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 88, 102475. https://doi.org/10.1016/j.trd.2020.102475
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[7]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944239
Backs, S., Jahnke, H., Lüpke, L., Stücken, M., & Stummer, C. (2020). Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach. Annals of Operations Research. https://doi.org/10.1007/s10479-020-03703-8
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[6]
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
Günther, M., Klein, M., & Lüpke, L. (2018). An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany. In N. Kliewer, J. Ehmke, R. Borndörfer, & Gesellschaft für Operations-Research (Eds.), Operations Research Proceedings 2017 (pp. 595-601). Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-89920-6_79
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2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
Stummer, C., Lüpke, L., Backs, S., & Günther, M. (2018). Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug. In A. Siebe (Ed.), Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL. Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL (pp. 125-142). Berlin: Springer Vieweg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-56264-2_16
PUB | DOI
 
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2017 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
Günther, M., Lüpke, L., & Stummer, C. (2017). Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning. Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET), 1-9.
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[3]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
Stummer, C., Lüpke, L., & Günther, M. (2015). Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung. In J. Gausemeier (Ed.), HNI-Verlagsschriftenreihe: Vol. 347. Vorausschau und Technologieplanung. 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, 29. und 30. Oktober 2015, Berlin (pp. 449-470). Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut.
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2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, D., Lüpke, L., & Decker, R. (2013). Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews. In W. Gaul, A. Geyer-Schulz, Y. Baba, & A. Okada (Eds.), Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. German-Japanese Interchange of Data Analysis Results (pp. 235-252). Berlin: Springer.
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2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Schindler, D., & Lüpke, L. (2010). Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results. Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy.
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