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2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2953373
Stummer, C., Lüpke, L. & Günther, M. (2021). Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis. Journal of Business Economics. Springer. doi:10.1007/s11573-021-01046-9.
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[10]
2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
Backs, S., Jahnke, H., Lüpke, L., Stücken, M. & Stummer, C. (2020). Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review. Social Science Research Network. doi:10.2139/ssrn.3558419.
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[9]
2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
Lüpke, L. (2020). Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen. Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB
 
[8]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
Klein, M., Lüpke, L. & Günther, M. (2020). Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 88, 102475. Elsevier. doi:10.1016/j.trd.2020.102475.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944239
Backs, S., Jahnke, H., Lüpke, L., Stücken, M. & Stummer, C. (2020). Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach. Annals of Operations Research. Springer. doi:10.1007/s10479-020-03703-8.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
[6]
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
Günther, M., Klein, M. & Lüpke, L. (2018). An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany. In N. Kliewer, J. Ehmke, R. Borndörfer & Gesellschaft für Operations-Research (Hrsg.), Operations Research Proceedings 2017 (S. 595-601). Cham: Springer. doi:10.1007/978-3-319-89920-6_79.
PUB | DOI
 
[5]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
Stummer, C., Lüpke, L., Backs, S. & Günther, M. (2018). Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug (Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL). In A. Siebe (Hrsg.), Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL (S. 125-142). Berlin: Springer Vieweg. doi:10.1007/978-3-662-56264-2_16.
PUB | DOI
 
[4]
2017 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
Günther, M., Lüpke, L. & Stummer, C. (2017). Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning. Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET) (S. 1-9).
PUB
 
[3]
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
Stummer, C., Lüpke, L. & Günther, M. (2015). Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung (HNI-Verlagsschriftenreihe). In J. Gausemeier (Hrsg.), Vorausschau und Technologieplanung. 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, 29. und 30. Oktober 2015, Berlin (S. 449-470). Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut.
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, D., Lüpke, L. & Decker, R. (2013). Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews (Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization). In W. Gaul, A. Geyer-Schulz, Y. Baba & A. Okada (Hrsg.), German-Japanese Interchange of Data Analysis Results (S. 235-252). Berlin: Springer.
PUB
 
[1]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Schindler, D. & Lüpke, L. (2010). Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results. Gehalten auf der GfKl - CLADAG 2010.
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2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2953373
Stummer, C., Lüpke, L. & Günther, M. (2021). Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis. Journal of Business Economics. Springer. doi:10.1007/s11573-021-01046-9.
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2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
Backs, S., Jahnke, H., Lüpke, L., Stücken, M. & Stummer, C. (2020). Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review. Social Science Research Network. doi:10.2139/ssrn.3558419.
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2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
Lüpke, L. (2020). Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen. Bielefeld: Universität Bielefeld.
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2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
Klein, M., Lüpke, L. & Günther, M. (2020). Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 88, 102475. Elsevier. doi:10.1016/j.trd.2020.102475.
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2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944239
Backs, S., Jahnke, H., Lüpke, L., Stücken, M. & Stummer, C. (2020). Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach. Annals of Operations Research. Springer. doi:10.1007/s10479-020-03703-8.
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2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
Günther, M., Klein, M. & Lüpke, L. (2018). An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany. In N. Kliewer, J. Ehmke, R. Borndörfer & Gesellschaft für Operations-Research (Hrsg.), Operations Research Proceedings 2017 (S. 595-601). Cham: Springer. doi:10.1007/978-3-319-89920-6_79.
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2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
Stummer, C., Lüpke, L., Backs, S. & Günther, M. (2018). Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug (Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL). In A. Siebe (Hrsg.), Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL (S. 125-142). Berlin: Springer Vieweg. doi:10.1007/978-3-662-56264-2_16.
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2017 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
Günther, M., Lüpke, L. & Stummer, C. (2017). Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning. Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET) (S. 1-9).
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2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
Stummer, C., Lüpke, L. & Günther, M. (2015). Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung (HNI-Verlagsschriftenreihe). In J. Gausemeier (Hrsg.), Vorausschau und Technologieplanung. 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, 29. und 30. Oktober 2015, Berlin (S. 449-470). Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut.
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2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, D., Lüpke, L. & Decker, R. (2013). Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews (Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization). In W. Gaul, A. Geyer-Schulz, Y. Baba & A. Okada (Hrsg.), German-Japanese Interchange of Data Analysis Results (S. 235-252). Berlin: Springer.
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2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Schindler, D. & Lüpke, L. (2010). Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results. Gehalten auf der GfKl - CLADAG 2010.
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