11 Publikationen

Alle markieren

[11]
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944239
Backs, S.; Jahnke, H.; Lüpke, L.; Stücken, M.; Stummer, C. (2021): Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach Annals of Operations Research,305:(1-2): 487-512.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
[10]
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2953373
Stummer, C.; Lüpke, L.; Günther, M. (2021): Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis Journal of Business Economics
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[9]
2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
Lüpke, L. (2020): Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen. Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB
 
[8]
2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
Backs, S.; Jahnke, H.; Lüpke, L.; Stücken, M.; Stummer, C. (2020): Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review. Social Science Research Network.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[7]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
Klein, M.; Lüpke, L.; Günther, M. (2020): Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data Transportation Research Part D: Transport and Environment,88: 102475.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
Günther, M.; Klein, M.; Lüpke, L. (2018): An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany. In: N. Kliewer; J. Ehmke; R. Borndörfer; Gesellschaft für Operations-Research (Hrsg.): Operations Research Proceedings 2017. Cham: Springer. S. 595-601.
PUB | DOI
 
[5]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
Stummer, C.; Lüpke, L.; Backs, S.; Günther, M. (2018): Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug. In: Andreas Siebe (Hrsg.): Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL. Berlin: Springer Vieweg. (Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL, ). S. 125-142.
PUB | DOI
 
[4]
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
Günther, M.; Lüpke, L.; Stummer, C. (2017): Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning. In: Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET). Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). S. 1-9.
PUB
 
[3]
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
Stummer, C.; Lüpke, L.; Günther, M. (2015): Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung. In: Jürgen Gausemeier (Hrsg.): Vorausschau und Technologieplanung: 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung. Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut. (HNI-Verlagsschriftenreihe, 347). S. 449-470.
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, D.; Lüpke, L.; Decker, R. (2013): Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews. In: W. Gaul; A. Geyer-Schulz; Y. Baba; A. Okada (Hrsg.): German-Japanese Interchange of Data Analysis Results. Berlin: Springer. (Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization, ). S. 235-252.
PUB
 
[1]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Schindler, D.; Lüpke, L. (2010): Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: wels

Export / Einbettung

11 Publikationen

Alle markieren

[11]
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944239
Backs, S.; Jahnke, H.; Lüpke, L.; Stücken, M.; Stummer, C. (2021): Traditional versus fast fashion supply chains in the apparel industry: An agent-based simulation approach Annals of Operations Research,305:(1-2): 487-512.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
[10]
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2953373
Stummer, C.; Lüpke, L.; Günther, M. (2021): Beaming market simulation to the future by combining agent-based modeling with scenario analysis Journal of Business Economics
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[9]
2020 | Dissertation | PUB-ID: 2954322
Lüpke, L. (2020): Agentenbasierte Marktsimulation zur Planung der Einführung von Innovationen. Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB
 
[8]
2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942467
Backs, S.; Jahnke, H.; Lüpke, L.; Stücken, M.; Stummer, C. (2020): Supply Chain Strategies of the Apparel Industry in Research: A Literature Review. Social Science Research Network.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
[7]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944744
Klein, M.; Lüpke, L.; Günther, M. (2020): Home charging and electric vehicle diffusion: Agent-based simulation using choice-based conjoint data Transportation Research Part D: Transport and Environment,88: 102475.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917459
Günther, M.; Klein, M.; Lüpke, L. (2018): An Agent-Based Simulation Using Conjoint Data: The Case of Electric Vehicles in Germany. In: N. Kliewer; J. Ehmke; R. Borndörfer; Gesellschaft für Operations-Research (Hrsg.): Operations Research Proceedings 2017. Cham: Springer. S. 595-601.
PUB | DOI
 
[5]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919207
Stummer, C.; Lüpke, L.; Backs, S.; Günther, M. (2018): Agentenbasierte Marktsimulation – ein Spezialwerkzeug. In: Andreas Siebe (Hrsg.): Die Zukunft vorausdenken und gestalten. Stärkung der Strategiekompetenz im Spitzencluster it’s OWL. Berlin: Springer Vieweg. (Lösungen aus dem Spitzencluster it's OWL, ). S. 125-142.
PUB | DOI
 
[4]
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908092
Günther, M.; Lüpke, L.; Stummer, C. (2017): Cross-over between scenario analysis and agent-based market simulation for technology planning. In: Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology (PICMET). Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). S. 1-9.
PUB
 
[3]
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2765941
Stummer, C.; Lüpke, L.; Günther, M. (2015): Intelligente Produkte, Zukunftsszenarien und Agenten: Eine Marktsimulation zur Entscheidungsunterstützung bei der strategischen Technologieplanung. In: Jürgen Gausemeier (Hrsg.): Vorausschau und Technologieplanung: 11. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung. Paderborn: Heinz-Nixdorf-Institut. (HNI-Verlagsschriftenreihe, 347). S. 449-470.
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, D.; Lüpke, L.; Decker, R. (2013): Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews. In: W. Gaul; A. Geyer-Schulz; Y. Baba; A. Okada (Hrsg.): German-Japanese Interchange of Data Analysis Results. Berlin: Springer. (Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization, ). S. 235-252.
PUB
 
[1]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Schindler, D.; Lüpke, L. (2010): Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: wels

Export / Einbettung