12 Publikationen

Alle markieren

  • [12]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984073 OA
    S. Kirchhoff, et al., “Evaluating the effect of an adapted mental health literacy intervention on mental health related stigma among secondary students in Germany: results of a pre-post evaluation study”, BMC Public Health , vol. 23, 2023, : 1959.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [11]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982981 OA
    A. Fretian, et al., “The effects of an adapted mental health literacy curriculum for secondary school students in Germany on mental health knowledge and help-seeking efficacy: results of a quasi-experimental pre-post evaluation study”, Frontiers in Public Health , vol. 11, 2023, : 1219925.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [10]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2963690 OA
    S. Kirchhoff and O. Okan, “Gesundheitskompetente Schule: Konzeptentwicklung für organisationale Gesundheitskompetenz in der Schule”, Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz, vol. 65, 2022.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [9]
    2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967044
    T.M. Bollweg, S. Kirchhoff, and O. Okan, “Gesundheitskompetenz im Kindesalter messen mit dem HLS-Child-Q15”, Gesundheitskompetenz, K. Rathmann, et al., eds., Springer Reference Pflege – Therapie – Gesundheit, Berlin ; Heidelberg: Springer, 2022, pp.1-10.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959956 OA
    A. Fretian, et al., “The Long-Term Effectiveness of Interventions Addressing Mental Health Literacy and Stigma of Mental Illness in Children and Adolescents: Systematic Review and Meta-Analysis”, International Journal of Public Health, vol. 66, 2021, : 1604072.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [7]
    2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960412
    O. Okan, S. Kirchhoff, and U. Bauer, “Health Literate Schools (HeLit-Schools): Organizational Health Literacy in the School Setting”, European Journal of Public Health , vol. 31, 2021, pp. 56.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960406
    T.M. Bollweg, et al., “The relationship between health literacy, health status and health outcomes among German 4th-graders”, European Journal of Public Health , vol. 31, 2021, pp. 55.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960402
    S. Kirchhoff, et al., “Evaluation of a school-based intervention to promote mental health literacy. Preliminary results”, European Journal of Public Health , vol. 31, 2021, pp. 56.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949475 OA
    T.M. Bollweg, et al., “Dimensionen der Gesundheitskompetenz von Viertklässler*innen. Ergebnisse einer explorativen Querschnittsstudie in Nordrhein-Westfalen”, Prävention und Gesundheitsförderung, 2020.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [3]
    2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950699
    A. Fretian, et al., “Promoting mental health literacy in schools”, 16th World Congress on Public Health 2020. Public Health for the future of humanity: analysis, advocacy and action, European Journal of Public Health, vol. 30, Oxford: Oxford Univ Press, 2020, pp.V103.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [2]
    2020 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951441 OA
    U. Bauer, et al., Strategiepapier #7 zu den Empfehlungen des Nationalen Aktionsplans. Mentale Gesundheitskompetenz. Die Gesundheitskompetenz von Kindern und Jugendlichen in Familien mit einem psychisch- oder suchtkranken Elternteil stärken, Berlin: Nationaler Aktionsplan Gesundheitskompetenz, 2020.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [1]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934653
    U.H. Bittlingmayer, et al., “Health Promoting Schools (HPS) and the impact of inclusion: The StiEL-project”, EUROPEAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH, vol. 28, OXFORD UNIV PRESS, 2018, pp.287-288.
    PUB | WoS
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung