12 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984073Kirchhoff, S., Fretian, A., Okan, O., and Bauer, U. (2023). Evaluating the effect of an adapted mental health literacy intervention on mental health related stigma among secondary students in Germany: results of a pre-post evaluation study. BMC Public Health 23:1959.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982981Fretian, A., Kirchhoff, S., Bauer, U., and Okan, O. (2023). The effects of an adapted mental health literacy curriculum for secondary school students in Germany on mental health knowledge and help-seeking efficacy: results of a quasi-experimental pre-post evaluation study. Frontiers in Public Health 11:1219925.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2963690Kirchhoff, S., and Okan, O. (2022). Gesundheitskompetente Schule: Konzeptentwicklung für organisationale Gesundheitskompetenz in der Schule. Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz 65.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967044Bollweg, T. M., Kirchhoff, S., and Okan, O. (2022). “Gesundheitskompetenz im Kindesalter messen mit dem HLS-Child-Q15” in Gesundheitskompetenz, Rathmann, K., Dadaczynski, K., Okan, O., and Messer, M. eds. Springer Reference Pflege – Therapie – Gesundheit (Berlin ; Heidelberg: Springer), 1-10.PUB | DOI
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959956Fretian, A., Graf, P., Kirchhoff, S., Glinphratum, G., Bollweg, T. M., Sauzet, O., and Bauer, U. (2021). The Long-Term Effectiveness of Interventions Addressing Mental Health Literacy and Stigma of Mental Illness in Children and Adolescents: Systematic Review and Meta-Analysis. International Journal of Public Health 66:1604072.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960406Bollweg, T. M., Okan, O., Fretian, A., Janner, C., Schulenkorf, T., Kirchhoff, S., Pinheiro, P., and Bauer, U. (2021). The relationship between health literacy, health status and health outcomes among German 4th-graders. European Journal of Public Health 31, 55.PUB | DOI | WoS
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949475Bollweg, T. M., Okan, O., Fretian, A., Janner, C., Schulenkorf, T., Kirchhoff, S., Pinheiro, P., and Bauer, U. (2020). Dimensionen der Gesundheitskompetenz von Viertklässler*innen. Ergebnisse einer explorativen Querschnittsstudie in Nordrhein-Westfalen. Prävention und Gesundheitsförderung.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
-
2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950699Fretian, A., Kirchhoff, S., Graf, P., and Bauer, U. (2020). “Promoting mental health literacy in schools” in 16th World Congress on Public Health 2020. Public Health for the future of humanity: analysis, advocacy and action European Journal of Public Health, vol. 30, (Oxford: Oxford Univ Press), V103.PUB | DOI | WoS
-
2020 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951441Bauer, U., Adam, Y., Fretian, A., Gille, S., Kirchhoff, S., Okan, O., and Schulenkorf, T. (2020). Strategiepapier #7 zu den Empfehlungen des Nationalen Aktionsplans. Mentale Gesundheitskompetenz. Die Gesundheitskompetenz von Kindern und Jugendlichen in Familien mit einem psychisch- oder suchtkranken Elternteil stärken. Berlin: Nationaler Aktionsplan Gesundheitskompetenz.PUB | PDF | DOI
-
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934653Bittlingmayer, U. H., Gerdes, J., Pinheiro, P., Dege, M., Bauer, U., Jaentsch, C., Kirchhoff, S., Knigge, M., Koepfer, A., Markovic, S., et al. (2018). “Health Promoting Schools (HPS) and the impact of inclusion: The StiEL-project” in EUROPEAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH, vol. 28, (OXFORD UNIV PRESS), 287-288.PUB | WoS