12 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984073Kirchhoff, Sandra, Fretian, Alexandra, Okan, Orkan, and Bauer, Ullrich. 2023. “Evaluating the effect of an adapted mental health literacy intervention on mental health related stigma among secondary students in Germany: results of a pre-post evaluation study”. BMC Public Health 23 (1): 1959.
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982981Fretian, Alexandra, Kirchhoff, Sandra, Bauer, Ullrich, and Okan, Orkan. 2023. “The effects of an adapted mental health literacy curriculum for secondary school students in Germany on mental health knowledge and help-seeking efficacy: results of a quasi-experimental pre-post evaluation study”. Frontiers in Public Health 11: 1219925.
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2963690Kirchhoff, Sandra, and Okan, Orkan. 2022. “Gesundheitskompetente Schule: Konzeptentwicklung für organisationale Gesundheitskompetenz in der Schule”. Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz 65.
-
2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967044Bollweg, Torsten Michael, Kirchhoff, Sandra, and Okan, Orkan. 2022. “Gesundheitskompetenz im Kindesalter messen mit dem HLS-Child-Q15”. In Gesundheitskompetenz, ed. Katharina Rathmann, Kevin Dadaczynski, Orkan Okan, and Melanie Messer, 1-10. Springer Reference Pflege – Therapie – Gesundheit. Berlin ; Heidelberg: Springer.
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959956Fretian, Alexandra, Graf, Patricia, Kirchhoff, Sandra, Glinphratum, Gloria, Bollweg, Torsten Michael, Sauzet, Odile, and Bauer, Ullrich. 2021. “The Long-Term Effectiveness of Interventions Addressing Mental Health Literacy and Stigma of Mental Illness in Children and Adolescents: Systematic Review and Meta-Analysis”. International Journal of Public Health 66: 1604072.
-
-
2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960406Bollweg, Torsten Michael, Okan, Orkan, Fretian, Alexandra, Janner, Christina, Schulenkorf, Tessa, Kirchhoff, Sandra, Pinheiro, Paulo, and Bauer, Ullrich. 2021. “The relationship between health literacy, health status and health outcomes among German 4th-graders”, European Journal of Public Health , 31 (Suppl. 3): 55.
-
2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960402Kirchhoff, Sandra, Fretian, Alexandra, Graf, Patricia, and Bauer, Ullrich. 2021. “Evaluation of a school-based intervention to promote mental health literacy. Preliminary results”, European Journal of Public Health , 31 (Suppl. 3): 56.
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949475Bollweg, Torsten Michael, Okan, Orkan, Fretian, Alexandra, Janner, Christina, Schulenkorf, Tessa, Kirchhoff, Sandra, Pinheiro, Paulo, and Bauer, Ullrich. 2020. “Dimensionen der Gesundheitskompetenz von Viertklässler*innen. Ergebnisse einer explorativen Querschnittsstudie in Nordrhein-Westfalen”. Prävention und Gesundheitsförderung.
-
2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950699Fretian, Alexandra, Kirchhoff, Sandra, Graf, Patricia, and Bauer, Ullrich. 2020. “Promoting mental health literacy in schools”. In 16th World Congress on Public Health 2020. Public Health for the future of humanity: analysis, advocacy and action, 30:V103. European Journal of Public Health. Oxford: Oxford Univ Press.
-
2020 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951441Bauer, Ullrich, Adam, Yvonne, Fretian, Alexandra, Gille, Svea, Kirchhoff, Sandra, Okan, Orkan, and Schulenkorf, Tessa. 2020. Strategiepapier #7 zu den Empfehlungen des Nationalen Aktionsplans. Mentale Gesundheitskompetenz. Die Gesundheitskompetenz von Kindern und Jugendlichen in Familien mit einem psychisch- oder suchtkranken Elternteil stärken. Berlin: Nationaler Aktionsplan Gesundheitskompetenz.
-
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934653Bittlingmayer, U. H., Gerdes, J., Pinheiro, Paulo, Dege, M., Bauer, Ullrich, Jaentsch, C., Kirchhoff, Sandra, et al. 2018. “Health Promoting Schools (HPS) and the impact of inclusion: The StiEL-project”. In EUROPEAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH, 28:287-288. OXFORD UNIV PRESS.