12 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984073Kirchhoff, S., Fretian, A., Okan, O., & Bauer, U. (2023). Evaluating the effect of an adapted mental health literacy intervention on mental health related stigma among secondary students in Germany: results of a pre-post evaluation study. BMC Public Health , 23(1), 1959. https://doi.org/10.1186/s12889-023-16825-y
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982981Fretian, A., Kirchhoff, S., Bauer, U., & Okan, O. (2023). The effects of an adapted mental health literacy curriculum for secondary school students in Germany on mental health knowledge and help-seeking efficacy: results of a quasi-experimental pre-post evaluation study. Frontiers in Public Health , 11, 1219925. https://doi.org/10.3389/fpubh.2023.1219925
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2963690Kirchhoff, S., & Okan, O. (2022). Gesundheitskompetente Schule: Konzeptentwicklung für organisationale Gesundheitskompetenz in der Schule. Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz, 65. https://doi.org/10.1007/s00103-022-03546-7
-
2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967044Bollweg, T. M., Kirchhoff, S., & Okan, O. (2022). Gesundheitskompetenz im Kindesalter messen mit dem HLS-Child-Q15. In K. Rathmann, K. Dadaczynski, O. Okan, & M. Messer (Eds.), Springer Reference Pflege – Therapie – Gesundheit. Gesundheitskompetenz (pp. 1-10). Berlin ; Heidelberg: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62800-3_10-1
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959956Fretian, A., Graf, P., Kirchhoff, S., Glinphratum, G., Bollweg, T. M., Sauzet, O., & Bauer, U. (2021). The Long-Term Effectiveness of Interventions Addressing Mental Health Literacy and Stigma of Mental Illness in Children and Adolescents: Systematic Review and Meta-Analysis. International Journal of Public Health, 66, 1604072. https://doi.org/10.3389/ijph.2021.1604072
-
2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960412Okan, O., Kirchhoff, S., & Bauer, U. (2021). Health Literate Schools (HeLit-Schools): Organizational Health Literacy in the School Setting. European Journal of Public Health , 31(Suppl. 3), 56. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckab164.145
-
2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960406Bollweg, T. M., Okan, O., Fretian, A., Janner, C., Schulenkorf, T., Kirchhoff, S., Pinheiro, P., et al. (2021). The relationship between health literacy, health status and health outcomes among German 4th-graders. European Journal of Public Health , 31(Suppl. 3), 55. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckab164.141
-
2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960402Kirchhoff, S., Fretian, A., Graf, P., & Bauer, U. (2021). Evaluation of a school-based intervention to promote mental health literacy. Preliminary results. European Journal of Public Health , 31(Suppl. 3), 56. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckab164.144
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949475Bollweg, T. M., Okan, O., Fretian, A., Janner, C., Schulenkorf, T., Kirchhoff, S., Pinheiro, P., et al. (2020). Dimensionen der Gesundheitskompetenz von Viertklässler*innen. Ergebnisse einer explorativen Querschnittsstudie in Nordrhein-Westfalen. Prävention und Gesundheitsförderung. https://doi.org/10.1007/s11553-020-00822-9
-
2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950699Fretian, A., Kirchhoff, S., Graf, P., & Bauer, U. (2020). Promoting mental health literacy in schools. 16th World Congress on Public Health 2020. Public Health for the future of humanity: analysis, advocacy and action, European Journal of Public Health, 30, V103. Oxford: Oxford Univ Press. doi:10.1093/eurpub/ckaa165.273
-
2020 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951441Bauer, U., Adam, Y., Fretian, A., Gille, S., Kirchhoff, S., Okan, O., & Schulenkorf, T. (2020). Strategiepapier #7 zu den Empfehlungen des Nationalen Aktionsplans. Mentale Gesundheitskompetenz. Die Gesundheitskompetenz von Kindern und Jugendlichen in Familien mit einem psychisch- oder suchtkranken Elternteil stärken. Berlin: Nationaler Aktionsplan Gesundheitskompetenz. https://doi.org/10.4119/unibi/2951441
-
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934653Bittlingmayer, U. H., Gerdes, J., Pinheiro, P., Dege, M., Bauer, U., Jaentsch, C., Kirchhoff, S., et al. (2018). Health Promoting Schools (HPS) and the impact of inclusion: The StiEL-project. EUROPEAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH, 28, 287-288. OXFORD UNIV PRESS.