12 Publikationen

Alle markieren

  • [12]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984073 OA
    Kirchhoff, S., et al., 2023. Evaluating the effect of an adapted mental health literacy intervention on mental health related stigma among secondary students in Germany: results of a pre-post evaluation study. BMC Public Health , 23(1): 1959.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [11]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982981 OA
    Fretian, A., et al., 2023. The effects of an adapted mental health literacy curriculum for secondary school students in Germany on mental health knowledge and help-seeking efficacy: results of a quasi-experimental pre-post evaluation study. Frontiers in Public Health , 11: 1219925.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [10]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2963690 OA
    Kirchhoff, S., & Okan, O., 2022. Gesundheitskompetente Schule: Konzeptentwicklung für organisationale Gesundheitskompetenz in der Schule. Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz, 65.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [9]
    2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967044
    Bollweg, T.M., Kirchhoff, S., & Okan, O., 2022. Gesundheitskompetenz im Kindesalter messen mit dem HLS-Child-Q15. In K. Rathmann, et al., eds. Gesundheitskompetenz. Springer Reference Pflege – Therapie – Gesundheit. Berlin ; Heidelberg: Springer, pp. 1-10.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959956 OA
    Fretian, A., et al., 2021. The Long-Term Effectiveness of Interventions Addressing Mental Health Literacy and Stigma of Mental Illness in Children and Adolescents: Systematic Review and Meta-Analysis. International Journal of Public Health, 66: 1604072.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [7]
    2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960412
    Okan, O., Kirchhoff, S., & Bauer, U., 2021. Health Literate Schools (HeLit-Schools): Organizational Health Literacy in the School Setting. European Journal of Public Health , 31(Suppl. 3), p 56.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960406
    Bollweg, T.M., et al., 2021. The relationship between health literacy, health status and health outcomes among German 4th-graders. European Journal of Public Health , 31(Suppl. 3), p 55.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960402
    Kirchhoff, S., et al., 2021. Evaluation of a school-based intervention to promote mental health literacy. Preliminary results. European Journal of Public Health , 31(Suppl. 3), p 56.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949475 OA
    Bollweg, T.M., et al., 2020. Dimensionen der Gesundheitskompetenz von Viertklässler*innen. Ergebnisse einer explorativen Querschnittsstudie in Nordrhein-Westfalen. Prävention und Gesundheitsförderung.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [3]
    2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950699
    Fretian, A., et al., 2020. Promoting mental health literacy in schools. In 16th World Congress on Public Health 2020. Public Health for the future of humanity: analysis, advocacy and action. European Journal of Public Health. no.30 Oxford: Oxford Univ Press, pp. V103.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [2]
    2020 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951441 OA
    Bauer, U., et al., 2020. Strategiepapier #7 zu den Empfehlungen des Nationalen Aktionsplans. Mentale Gesundheitskompetenz. Die Gesundheitskompetenz von Kindern und Jugendlichen in Familien mit einem psychisch- oder suchtkranken Elternteil stärken, Berlin: Nationaler Aktionsplan Gesundheitskompetenz.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [1]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934653
    Bittlingmayer, U.H., et al., 2018. Health Promoting Schools (HPS) and the impact of inclusion: The StiEL-project. In EUROPEAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. no.28 OXFORD UNIV PRESS, pp. 287-288.
    PUB | WoS
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung