11 Publikationen
-
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920821Selbstregulation bei Kindern im Rahmen der Entwicklungs- und ErziehungspsychologiePUB
Lohaus, Arnold, Selbstregulation bei Kindern im Rahmen der Entwicklungs- und Erziehungspsychologie. Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie (). Heidelberg, 2018 -
2017 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911458Bindungs- und Beziehungsqualität in der KiTa: Grundlagen und PraxisPUB
Glüer, Michael, Bindungs- und Beziehungsqualität in der KiTa: Grundlagen und Praxis. (). Stuttgart, 2017 -
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2904719Participation in social network sites: Associations with the quality of offline and online friendships in German preadolescents and adolescentsPUB | PDF | DOI | WoS
Glüer, Michael, Participation in social network sites: Associations with the quality of offline and online friendships in German preadolescents and adolescents. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace 10 (2). , 2016 -
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901480Quality of teacher–child relationship and preschoolers’ pro-social behaviour in German kindergartensPUB | DOI | WoS
Glüer, Michael, Quality of teacher–child relationship and preschoolers’ pro-social behaviour in German kindergartens. Education 3-13 45 (5). , 2016 -
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2904382Typisch weiblich - typisch männlich? Erziehungsverhalten und Bildungsangebote von männlichen und weiblichen Fachkräften im KindergartenPUB | DOI | WoS
Glüer, Michael, Typisch weiblich - typisch männlich? Erziehungsverhalten und Bildungsangebote von männlichen und weiblichen Fachkräften im Kindergarten. Psychologie in Erziehung und Unterricht 63 (3). , 2016 -
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2900327Frequency of Victimization Experiences and Well-Being Among Online, Offline, and Combined Victims on Social Online Network Sites of German Children and AdolescentsPUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Glüer, Michael, Frequency of Victimization Experiences and Well-Being Among Online, Offline, and Combined Victims on Social Online Network Sites of German Children and Adolescents. Frontiers in Public Health 3 (). , 2015 -
2014 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911460Entwicklungsförderung im Kindesalter: Grundlagen, Diagnostik und InterventionPUB
Lohaus, Arnold, Entwicklungsförderung im Kindesalter: Grundlagen, Diagnostik und Intervention. (). Göttingen, 2014 -
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2694887Gross and Fine Motor Differences Between Cameroonian and German Children Aged 3 to 40 Months: Results of a Cross-Cultural Longitudinal StudyPUB | DOI | WoS
Lohaus, Arnold, Gross and Fine Motor Differences Between Cameroonian and German Children Aged 3 to 40 Months: Results of a Cross-Cultural Longitudinal Study. Journal of Cross-Cultural Psychology 45 (8). , 2014 -
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2690675The Student-Teacher Relationship Scale revisited: Testing factorial structure, measurement invariance and validity criteria in German-speaking samplesPUB | DOI | WoS
Milatz, Anne, The Student-Teacher Relationship Scale revisited: Testing factorial structure, measurement invariance and validity criteria in German-speaking samples. Early Childhood Research Quarterly 29 (3). , 2014 -
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901485Gender-typicality of activity offerings and child–teacher relationship closeness in German “Kindergarten”. Influences on the development of spelling competence as an indicator of early basic literacy in boys and girlsPUB | DOI | WoS
Wolter, Ilka, Gender-typicality of activity offerings and child–teacher relationship closeness in German “Kindergarten”. Influences on the development of spelling competence as an indicator of early basic literacy in boys and girls. Learning and Individual Differences 31 (). , 2014 -
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920759Grundlagen der EntwicklungsförderungPUB
Lohaus, Arnold, Grundlagen der Entwicklungsförderung. Entwicklungsförderung im Kindesalter. Grundlagen, Diagnostik und Intervention (). Göttingen, 2014