11 Publikationen

Alle markieren

[11]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2920821
A. Lohaus, and M. Glüer, in Handbuch Pädagogische Psychologie (Eds.: B. Kracke, P. Noack), Springer, Heidelberg, In Press, p. 600.
PUB
 
[10]
2017 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911458
M. Glüer, Bindungs- und Beziehungsqualität in der KiTa: Grundlagen und Praxis, Kohlhammer, Stuttgart, 2017.
PUB
 
[9]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2904719 OA
M. Glüer, and A. Lohaus, “Participation in social network sites: Associations with the quality of offline and online friendships in German preadolescents and adolescents”, Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 2016, 10, : 2.
PUB | PDF | DOI | WoS
 
[8]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901480
M. Glüer, and A. Gregoriadis, “Quality of teacher–child relationship and preschoolers’ pro-social behaviour in German kindergartens”, Education 3-13, 2016, 45, 1-14.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2904382
M. Glüer, and A. Lohaus, “Typisch weiblich - typisch männlich? Erziehungsverhalten und Bildungsangebote von männlichen und weiblichen Fachkräften im Kindergarten”, Psychologie in Erziehung und Unterricht, 2016, 63, 180-192.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2900327 OA
M. Glüer, and A. Lohaus, “Frequency of Victimization Experiences and Well-Being Among Online, Offline, and Combined Victims on Social Online Network Sites of German Children and Adolescents”, Frontiers in Public Health, 2015, 3, : 274.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[5]
2014 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911460
Entwicklungsförderung im Kindesalter: Grundlagen, Diagnostik und Intervention, Hogrefe, Göttingen, 2014.
PUB
 
[4]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2694887
A. Lohaus, B. Lamm, H. Keller, M. Teubert, I. Faßbender, M. Glüer, S. Borchert, I. Vöhringer, J. Teiser, C. Freitag, et al., “Gross and Fine Motor Differences Between Cameroonian and German Children Aged 3 to 40 Months: Results of a Cross-Cultural Longitudinal Study”, Journal of Cross-Cultural Psychology, 2014, 45, 1328-1341.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2690675
A. Milatz, M. Glüer, E. Harwardt-Heinecke, G. Kappler, and L. Ahnert, “The Student-Teacher Relationship Scale revisited: Testing factorial structure, measurement invariance and validity criteria in German-speaking samples”, Early Childhood Research Quarterly, 2014, 29, 357-368.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901485
I. Wolter, M. Glüer, and B. Hannover, “Gender-typicality of activity offerings and child–teacher relationship closeness in German “Kindergarten”. Influences on the development of spelling competence as an indicator of early basic literacy in boys and girls”, Learning and Individual Differences, 2014, 31, 59-65.
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920759
A. Lohaus, and M. Glüer, in Entwicklungsförderung im Kindesalter. Grundlagen, Diagnostik und Intervention (Eds.: A. Lohaus, M. Glüer), Hogrefe, Göttingen, 2014, p. 11-44.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: angewandte-chemie

Export / Einbettung

11 Publikationen

Alle markieren

[11]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2920821
A. Lohaus, and M. Glüer, in Handbuch Pädagogische Psychologie (Eds.: B. Kracke, P. Noack), Springer, Heidelberg, In Press, p. 600.
PUB
 
[10]
2017 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911458
M. Glüer, Bindungs- und Beziehungsqualität in der KiTa: Grundlagen und Praxis, Kohlhammer, Stuttgart, 2017.
PUB
 
[9]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2904719 OA
M. Glüer, and A. Lohaus, “Participation in social network sites: Associations with the quality of offline and online friendships in German preadolescents and adolescents”, Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 2016, 10, : 2.
PUB | PDF | DOI | WoS
 
[8]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901480
M. Glüer, and A. Gregoriadis, “Quality of teacher–child relationship and preschoolers’ pro-social behaviour in German kindergartens”, Education 3-13, 2016, 45, 1-14.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2904382
M. Glüer, and A. Lohaus, “Typisch weiblich - typisch männlich? Erziehungsverhalten und Bildungsangebote von männlichen und weiblichen Fachkräften im Kindergarten”, Psychologie in Erziehung und Unterricht, 2016, 63, 180-192.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2900327 OA
M. Glüer, and A. Lohaus, “Frequency of Victimization Experiences and Well-Being Among Online, Offline, and Combined Victims on Social Online Network Sites of German Children and Adolescents”, Frontiers in Public Health, 2015, 3, : 274.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[5]
2014 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911460
Entwicklungsförderung im Kindesalter: Grundlagen, Diagnostik und Intervention, Hogrefe, Göttingen, 2014.
PUB
 
[4]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2694887
A. Lohaus, B. Lamm, H. Keller, M. Teubert, I. Faßbender, M. Glüer, S. Borchert, I. Vöhringer, J. Teiser, C. Freitag, et al., “Gross and Fine Motor Differences Between Cameroonian and German Children Aged 3 to 40 Months: Results of a Cross-Cultural Longitudinal Study”, Journal of Cross-Cultural Psychology, 2014, 45, 1328-1341.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2690675
A. Milatz, M. Glüer, E. Harwardt-Heinecke, G. Kappler, and L. Ahnert, “The Student-Teacher Relationship Scale revisited: Testing factorial structure, measurement invariance and validity criteria in German-speaking samples”, Early Childhood Research Quarterly, 2014, 29, 357-368.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901485
I. Wolter, M. Glüer, and B. Hannover, “Gender-typicality of activity offerings and child–teacher relationship closeness in German “Kindergarten”. Influences on the development of spelling competence as an indicator of early basic literacy in boys and girls”, Learning and Individual Differences, 2014, 31, 59-65.
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920759
A. Lohaus, and M. Glüer, in Entwicklungsförderung im Kindesalter. Grundlagen, Diagnostik und Intervention (Eds.: A. Lohaus, M. Glüer), Hogrefe, Göttingen, 2014, p. 11-44.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: angewandte-chemie

Export / Einbettung