12 Publikationen

Alle markieren

  • [12]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969734 OA
    Kuhl, U.; Artelt, A.; Hammer, B. (2023): Let's go to the Alien Zoo: Introducing an experimental framework to study usability of counterfactual explanations for machine learning Frontiers in Computer Science,5:1087929
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | arXiv
     
  • [11]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983759
    Koundouri, P.; Hammer, B.; Kuhl, U.; Velias, A. (2023): Behavioral Economics and Neuroeconomics of Environmental Values Annual Review of Resource Economics,15:(1): 153-176.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [10]
    2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983795
    Kuhl, U.; Artelt, A.; Hammer, B. (2023): For Better or Worse: The Impact of Counterfactual Explanations’ Directionality on User Behavior in xAI. In: Luca Longo (Hrsg.): Explainable Artificial Intelligence. First World Conference, xAI 2023, Lisbon, Portugal, July 26–28, 2023, Proceedings, Part III. Cham: Springer Nature Switzerland. (Communications in Computer and Information Science, ). S. 280-300.
    PUB | DOI
     
  • [9]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969736
    Kuhl, U.; Artelt, A.; Hammer, B. (2022): Keep Your Friends Close and Your Counterfactuals Closer: Improved Learning From Closest Rather Than Plausible Counterfactual Explanations in an Abstract Setting. In: 2022 ACM Conference on Fairness, Accountability, and Transparency. New York, NY, USA: ACM. S. 2125-2137.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [8]
    2022 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965622 OA
    Hammer, B.; Hüllermeier, E.; Lohweg, V.; Schneider, A.; Schenck, W.; Kuhl, U.; Braun, M.; Pfeifer, A.; Holst, C. - A.; Schmidt, M.; Schomaker , G.; Tornede, T. (2022): Schlussbericht ITS.ML: Intelligente Technische Systeme der nächsten Generation durch Maschinelles Lernen. Forschungsvorhaben zur automatisierten Analyse von Daten mittels Maschinellen Lernens. Bielefeld: Univ. Bielefeld, Forschungsinstitut für Kognition und Robotik.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [7]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961871 OA
    Kuhl, U.; Sobotta, S.; Skeide, M. A. (2021): Mathematical learning deficits originate in early childhood from atypical development of a frontoparietal brain network PLOS Biology,19:(9):e3001407
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [6]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959418
    Göpfert, J. P.; Kuhl, U.; Hindemith, L.; Wersing, H.; Hammer, B. (2021): Intuitiveness in Active Teaching IEEE Transactions on Human-Machine Systems, 1-10.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953387 OA
    Shim, M.; Hwang, H. - J.; Kuhl, U.; Jeon, H. - A. (2021): Resting-State Functional Connectivity in Mathematical Expertise Brain Sciences,11:(4):430
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [4]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938847
    Kuhl, U.; Friederici, A. D.; Emmrich, F.; Brauer, J.; Wilcke, A.; Neef, N.; Boltze, J.; Kirsten, H.; Schaadt, G.; Müller, B.; Kraft, I.; Czepezauer, I.; Dörr, L.; Skeide, M. (2020): Early cortical surface plasticity relates to basic mathematical learning NeuroImage,204:116235
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941258
    Kuhl, U.; Neef, N. E.; Kraft, I.; Schaadt, G.; Dörr, L.; Brauer, J.; Czepezauer, I.; Müller, B.; Wilcke, A.; Kirsten, H.; Emmrich, F.; Boltze, J.; Friederici, A. D.; Skeide, M. A. (2020): The emergence of dyslexia in the developing brain NeuroImage,211:116633
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [2]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938846
    Jeon, H. - A.; Kuhl, U.; Friederici, A. D. (2019): Mathematical expertise modulates the architecture of dorsal and cortico-thalamic white matter tracts Scientific Reports,9:(1):6825
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [1]
    2019 | Dissertation | PUB-ID: 2938928 OA
    Kuhl, U. (2019): The brain basis of emerging literacy and numeracy skills. Longitudinal neuroimaging evidence from kindergarten to primary school. Leipzig: Universität Leipzig.
    PUB | PDF
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung