17 Publikationen

Alle markieren

  • [17]
    2025 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 3001554
    Suffian, M.; Kuhl, U.; Bogliolo, A.; Alonso-Moral, J. M. (2025): The role of user feedback in enhancing understanding and trust in counterfactual explanations for explainable AI International Journal of Human-Computer Studies,103484
    PUB | DOI
     
  • [16]
    2025 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 3001286
    Lüdemann, R.; Schulz, A.; Kuhl, U. (2025): Generation Gap or Diffusion Trap? How Age Affects the Detection of Personalized AI-Generated Images. In: Hugo Plácido da Silva; Pietro Cipresso (Hrsg.): Computer-Human Interaction Research and Applications. 8th International Conference, CHIRA 2024, Porto, Portugal, November 21–22, 2024, Proceedings, Part II. Cham: Springer Nature Switzerland. (Communications in Computer and Information Science, 2371). S. 359-381.
    PUB | DOI
     
  • [15]
    2024 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2993468
    Kuhl, U. (2024): Shaping Trustworthy AI: An Introduction to This Issue. In: Ulrike Kuhl (Hrsg.): Proceedings of the DataNinja sAIOnARA 2024 Conference. Bielefeld: BieColl. (2024). S. 1-9.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [14]
    2024 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2991660
    Suffian, M.; Kuhl, U.; Alonso-Moral, J. M.; Bogliolo, A. (2024): CL-XAI: Toward Enriched Cognitive Learning with Explainable Artificial Intelligence. In: Alessandro Aldini (Hrsg.): Software Engineering and Formal Methods. SEFM 2023 Collocated Workshops. CIFMA 2023 and OpenCERT 2023, Eindhoven, The Netherlands, November 6–10, 2023, Revised Selected Papers. Cham: Springer . (Lecture Notes in Computer Science, 14568). S. 5-27.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [13]
    2024 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2991552
    Rüttgers, S.; Kuhl, U.; Paaßen, B. (2024): Automatic Matchmaking in Two-Versus-Two Sports. In: Benjamin Paaßen; Carrie Demmans Epp (Hrsg.): Proceedings of the 17th International Conference on Educational Data Mining. International Educational Data Mining Society. S. 458--468.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [12]
    2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983795
    Kuhl, U.; Artelt, A.; Hammer, B. (2023): For Better or Worse: The Impact of Counterfactual Explanations’ Directionality on User Behavior in xAI. In: Luca Longo (Hrsg.): Explainable Artificial Intelligence. First World Conference, xAI 2023, Lisbon, Portugal, July 26–28, 2023, Proceedings, Part III. Cham: Springer Nature Switzerland. (Communications in Computer and Information Science, ). S. 280-300.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969734 OA
    Kuhl, U.; Artelt, A.; Hammer, B. (2023): Let's go to the Alien Zoo: Introducing an experimental framework to study usability of counterfactual explanations for machine learning Frontiers in Computer Science,5:1087929
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | arXiv
     
  • [10]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983759
    Koundouri, P.; Hammer, B.; Kuhl, U.; Velias, A. (2023): Behavioral Economics and Neuroeconomics of Environmental Values Annual Review of Resource Economics,15:(1): 153-176.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [9]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969736
    Kuhl, U.; Artelt, A.; Hammer, B. (2022): Keep Your Friends Close and Your Counterfactuals Closer: Improved Learning From Closest Rather Than Plausible Counterfactual Explanations in an Abstract Setting. In: 2022 ACM Conference on Fairness, Accountability, and Transparency. New York, NY, USA: ACM. S. 2125-2137.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [8]
    2022 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965622 OA
    Hammer, B.; Hüllermeier, E.; Lohweg, V.; Schneider, A.; Schenck, W.; Kuhl, U.; Braun, M.; Pfeifer, A.; Holst, C. - A.; Schmidt, M.; Schomaker , G.; Tornede, T. (2022): Schlussbericht ITS.ML: Intelligente Technische Systeme der nächsten Generation durch Maschinelles Lernen. Forschungsvorhaben zur automatisierten Analyse von Daten mittels Maschinellen Lernens. Bielefeld: Univ. Bielefeld, Forschungsinstitut für Kognition und Robotik.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [7]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961871 OA
    Kuhl, U.; Sobotta, S.; Skeide, M. A. (2021): Mathematical learning deficits originate in early childhood from atypical development of a frontoparietal brain network PLOS Biology,19:(9):e3001407
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [6]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959418
    Göpfert, J. P.; Kuhl, U.; Hindemith, L.; Wersing, H.; Hammer, B. (2021): Intuitiveness in Active Teaching IEEE Transactions on Human-Machine Systems, 1-10.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953387 OA
    Shim, M.; Hwang, H. - J.; Kuhl, U.; Jeon, H. - A. (2021): Resting-State Functional Connectivity in Mathematical Expertise Brain Sciences,11:(4):430
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [4]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938847
    Kuhl, U.; Friederici, A. D.; Emmrich, F.; Brauer, J.; Wilcke, A.; Neef, N.; Boltze, J.; Kirsten, H.; Schaadt, G.; Müller, B.; Kraft, I.; Czepezauer, I.; Dörr, L.; Skeide, M. (2020): Early cortical surface plasticity relates to basic mathematical learning NeuroImage,204:116235
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941258
    Kuhl, U.; Neef, N. E.; Kraft, I.; Schaadt, G.; Dörr, L.; Brauer, J.; Czepezauer, I.; Müller, B.; Wilcke, A.; Kirsten, H.; Emmrich, F.; Boltze, J.; Friederici, A. D.; Skeide, M. A. (2020): The emergence of dyslexia in the developing brain NeuroImage,211:116633
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [2]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938846
    Jeon, H. - A.; Kuhl, U.; Friederici, A. D. (2019): Mathematical expertise modulates the architecture of dorsal and cortico-thalamic white matter tracts Scientific Reports,9:(1):6825
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [1]
    2019 | Dissertation | PUB-ID: 2938928 OA
    Kuhl, U. (2019): The brain basis of emerging literacy and numeracy skills. Longitudinal neuroimaging evidence from kindergarten to primary school. Leipzig: Universität Leipzig.
    PUB | PDF
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung