17 Publikationen
-
2025 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 3001554Suffian, M.; Kuhl, U.; Bogliolo, A.; Alonso-Moral, J. M. (2025): The role of user feedback in enhancing understanding and trust in counterfactual explanations for explainable AI International Journal of Human-Computer Studies,103484PUB | DOI
-
2025 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 3001286Lüdemann, R.; Schulz, A.; Kuhl, U. (2025): Generation Gap or Diffusion Trap? How Age Affects the Detection of Personalized AI-Generated Images. In: Hugo Plácido da Silva; Pietro Cipresso (Hrsg.): Computer-Human Interaction Research and Applications. 8th International Conference, CHIRA 2024, Porto, Portugal, November 21–22, 2024, Proceedings, Part II. Cham: Springer Nature Switzerland. (Communications in Computer and Information Science, 2371). S. 359-381.PUB | DOI
-
2024 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2993468Kuhl, U. (2024): Shaping Trustworthy AI: An Introduction to This Issue. In: Ulrike Kuhl (Hrsg.): Proceedings of the DataNinja sAIOnARA 2024 Conference. Bielefeld: BieColl. (2024). S. 1-9.PUB | DOI | Download (ext.)
-
2024 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2991660Suffian, M.; Kuhl, U.; Alonso-Moral, J. M.; Bogliolo, A. (2024): CL-XAI: Toward Enriched Cognitive Learning with Explainable Artificial Intelligence. In: Alessandro Aldini (Hrsg.): Software Engineering and Formal Methods. SEFM 2023 Collocated Workshops. CIFMA 2023 and OpenCERT 2023, Eindhoven, The Netherlands, November 6–10, 2023, Revised Selected Papers. Cham: Springer . (Lecture Notes in Computer Science, 14568). S. 5-27.PUB | DOI | WoS
-
2024 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2991552Rüttgers, S.; Kuhl, U.; Paaßen, B. (2024): Automatic Matchmaking in Two-Versus-Two Sports. In: Benjamin Paaßen; Carrie Demmans Epp (Hrsg.): Proceedings of the 17th International Conference on Educational Data Mining. International Educational Data Mining Society. S. 458--468.PUB | DOI | Download (ext.)
-
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983795Kuhl, U.; Artelt, A.; Hammer, B. (2023): For Better or Worse: The Impact of Counterfactual Explanations’ Directionality on User Behavior in xAI. In: Luca Longo (Hrsg.): Explainable Artificial Intelligence. First World Conference, xAI 2023, Lisbon, Portugal, July 26–28, 2023, Proceedings, Part III. Cham: Springer Nature Switzerland. (Communications in Computer and Information Science, ). S. 280-300.PUB | DOI | WoS
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969734Kuhl, U.; Artelt, A.; Hammer, B. (2023): Let's go to the Alien Zoo: Introducing an experimental framework to study usability of counterfactual explanations for machine learning Frontiers in Computer Science,5:1087929PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | arXiv
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983759Koundouri, P.; Hammer, B.; Kuhl, U.; Velias, A. (2023): Behavioral Economics and Neuroeconomics of Environmental Values Annual Review of Resource Economics,15:(1): 153-176.PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969736Kuhl, U.; Artelt, A.; Hammer, B. (2022): Keep Your Friends Close and Your Counterfactuals Closer: Improved Learning From Closest Rather Than Plausible Counterfactual Explanations in an Abstract Setting. In: 2022 ACM Conference on Fairness, Accountability, and Transparency. New York, NY, USA: ACM. S. 2125-2137.PUB | DOI | Download (ext.)
-
2022 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965622Hammer, B.; Hüllermeier, E.; Lohweg, V.; Schneider, A.; Schenck, W.; Kuhl, U.; Braun, M.; Pfeifer, A.; Holst, C. - A.; Schmidt, M.; Schomaker , G.; Tornede, T. (2022): Schlussbericht ITS.ML: Intelligente Technische Systeme der nächsten Generation durch Maschinelles Lernen. Forschungsvorhaben zur automatisierten Analyse von Daten mittels Maschinellen Lernens. Bielefeld: Univ. Bielefeld, Forschungsinstitut für Kognition und Robotik.PUB | PDF | DOI
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961871Kuhl, U.; Sobotta, S.; Skeide, M. A. (2021): Mathematical learning deficits originate in early childhood from atypical development of a frontoparietal brain network PLOS Biology,19:(9):e3001407PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938847Kuhl, U.; Friederici, A. D.; Emmrich, F.; Brauer, J.; Wilcke, A.; Neef, N.; Boltze, J.; Kirsten, H.; Schaadt, G.; Müller, B.; Kraft, I.; Czepezauer, I.; Dörr, L.; Skeide, M. (2020): Early cortical surface plasticity relates to basic mathematical learning NeuroImage,204:116235PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941258Kuhl, U.; Neef, N. E.; Kraft, I.; Schaadt, G.; Dörr, L.; Brauer, J.; Czepezauer, I.; Müller, B.; Wilcke, A.; Kirsten, H.; Emmrich, F.; Boltze, J.; Friederici, A. D.; Skeide, M. A. (2020): The emergence of dyslexia in the developing brain NeuroImage,211:116633PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938846Jeon, H. - A.; Kuhl, U.; Friederici, A. D. (2019): Mathematical expertise modulates the architecture of dorsal and cortico-thalamic white matter tracts Scientific Reports,9:(1):6825PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-