12 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969734Let's go to the Alien Zoo: Introducing an experimental framework to study usability of counterfactual explanations for machine learningPUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | arXiv
Kuhl U, Artelt A, Hammer B (2023)
Frontiers in Computer Science 5: 1087929. -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983759Behavioral Economics and Neuroeconomics of Environmental ValuesPUB | DOI | Download (ext.) | WoS
Koundouri P, Hammer B, Kuhl U, Velias A (2023)
Annual Review of Resource Economics 15(1): 153-176. -
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983795For Better or Worse: The Impact of Counterfactual Explanations’ Directionality on User Behavior in xAIPUB | DOI
Kuhl U, Artelt A, Hammer B (2023)
In: Explainable Artificial Intelligence. First World Conference, xAI 2023, Lisbon, Portugal, July 26–28, 2023, Proceedings, Part III. Longo L (Ed); Communications in Computer and Information Science. Cham: Springer Nature Switzerland: 280-300. -
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969736Keep Your Friends Close and Your Counterfactuals Closer: Improved Learning From Closest Rather Than Plausible Counterfactual Explanations in an Abstract SettingPUB | DOI | Download (ext.)
Kuhl U, Artelt A, Hammer B (2022)
In: 2022 ACM Conference on Fairness, Accountability, and Transparency. New York, NY, USA: ACM: 2125-2137. -
2022 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965622Schlussbericht ITS.ML: Intelligente Technische Systeme der nächsten Generation durch Maschinelles Lernen. Forschungsvorhaben zur automatisierten Analyse von Daten mittels Maschinellen LernensPUB | PDF | DOI
Hammer B, Hüllermeier E, Lohweg V, Schneider A, Schenck W, Kuhl U, Braun M, Pfeifer A, Holst C-A, Schmidt M, Schomaker G, et al. (2022)
Bielefeld: Univ. Bielefeld, Forschungsinstitut für Kognition und Robotik. -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961871Mathematical learning deficits originate in early childhood from atypical development of a frontoparietal brain networkPUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Kuhl U, Sobotta S, Skeide MA (2021)
PLOS Biology 19(9): e3001407. -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959418Intuitiveness in Active TeachingPUB | DOI | WoS
Göpfert JP, Kuhl U, Hindemith L, Wersing H, Hammer B (2021)
IEEE Transactions on Human-Machine Systems: 1-10. -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953387Resting-State Functional Connectivity in Mathematical ExpertisePUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Shim M, Hwang H-J, Kuhl U, Jeon H-A (2021)
Brain Sciences 11(4): 430. -
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938847Early cortical surface plasticity relates to basic mathematical learningPUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Kuhl U, Friederici AD, Emmrich F, Brauer J, Wilcke A, Neef N, Boltze J, Kirsten H, Schaadt G, Müller B, Kraft I, et al. (2020)
NeuroImage 204: 116235. -
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941258The emergence of dyslexia in the developing brainPUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Kuhl U, Neef NE, Kraft I, Schaadt G, Dörr L, Brauer J, Czepezauer I, Müller B, Wilcke A, Kirsten H, Emmrich F, et al. (2020)
NeuroImage 211: 116633. -
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938846Mathematical expertise modulates the architecture of dorsal and cortico-thalamic white matter tractsPUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Jeon H-A, Kuhl U, Friederici AD (2019)
Scientific Reports 9(1): 6825. -
2019 | Dissertation | PUB-ID: 2938928The brain basis of emerging literacy and numeracy skills. Longitudinal neuroimaging evidence from kindergarten to primary schoolPUB | PDF
Kuhl U (2019)
Leipzig: Universität Leipzig.