12 Publikationen

Alle markieren

  • [12]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969734 OA
    Kuhl, U., Artelt, A. & Hammer, B. (2023). Let's go to the Alien Zoo: Introducing an experimental framework to study usability of counterfactual explanations for machine learning. Frontiers in Computer Science, 5: 1087929. Frontiers Media. doi:10.3389/fcomp.2023.1087929.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | arXiv
     
  • [11]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983759
    Koundouri, P., Hammer, B., Kuhl, U. & Velias, A. (2023). Behavioral Economics and Neuroeconomics of Environmental Values. Annual Review of Resource Economics, 15(1), 153-176. Annual Reviews. doi:10.1146/annurev-resource-101722-082743.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [10]
    2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983795
    Kuhl, U., Artelt, A. & Hammer, B. (2023). For Better or Worse: The Impact of Counterfactual Explanations’ Directionality on User Behavior in xAI (Communications in Computer and Information Science). In L. Longo (Hrsg.), Explainable Artificial Intelligence. First World Conference, xAI 2023, Lisbon, Portugal, July 26–28, 2023, Proceedings, Part III (S. 280-300). Cham: Springer Nature Switzerland. doi:10.1007/978-3-031-44070-0_14.
    PUB | DOI
     
  • [9]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969736
    Kuhl, U., Artelt, A. & Hammer, B. (2022). Keep Your Friends Close and Your Counterfactuals Closer: Improved Learning From Closest Rather Than Plausible Counterfactual Explanations in an Abstract Setting. 2022 ACM Conference on Fairness, Accountability, and Transparency (S. 2125-2137). Gehalten auf der FAccT '22: 2022 ACM Conference on Fairness, Accountability, and Transparency, New York, NY, USA: ACM. doi:10.1145/3531146.3534630.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [8]
    2022 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965622 OA
    Hammer, B., Hüllermeier, E., Lohweg, V., Schneider, A., Schenck, W., Kuhl, U., Braun, M., Pfeifer, A., Holst, C.-A., Schmidt, M., Schomaker , G. & Tornede, T. (2022). Schlussbericht ITS.ML: Intelligente Technische Systeme der nächsten Generation durch Maschinelles Lernen. Forschungsvorhaben zur automatisierten Analyse von Daten mittels Maschinellen Lernens. Bielefeld: Univ. Bielefeld, Forschungsinstitut für Kognition und Robotik. doi:10.4119/unibi/2965622.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [7]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961871 OA
    Kuhl, U., Sobotta, S. & Skeide, M.A. (2021). Mathematical learning deficits originate in early childhood from atypical development of a frontoparietal brain network. PLOS Biology, 19(9): e3001407. Public Library of Science (PLoS). doi:10.1371/journal.pbio.3001407.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [6]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959418
    Göpfert, J.P., Kuhl, U., Hindemith, L., Wersing, H. & Hammer, B. (2021). Intuitiveness in Active Teaching. IEEE Transactions on Human-Machine Systems, 1-10. Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). doi:10.1109/THMS.2021.3121666.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953387 OA
    Shim, M., Hwang, H.-J., Kuhl, U. & Jeon, H.-A. (2021). Resting-State Functional Connectivity in Mathematical Expertise. Brain Sciences, 11(4): 430. MDPI AG. doi:10.3390/brainsci11040430.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [4]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938847
    Kuhl, U., Friederici, A.D., Emmrich, F., Brauer, J., Wilcke, A., Neef, N., Boltze, J., Kirsten, H., Schaadt, G., Müller, B., Kraft, I., Czepezauer, I., Dörr, L. & Skeide, M. (2020). Early cortical surface plasticity relates to basic mathematical learning. NeuroImage, 204: 116235. Elsevier. doi:10.1016/j.neuroimage.2019.116235.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941258
    Kuhl, U., Neef, N.E., Kraft, I., Schaadt, G., Dörr, L., Brauer, J., Czepezauer, I., Müller, B., Wilcke, A., Kirsten, H., Emmrich, F., Boltze, J., Friederici, A.D. & Skeide, M.A. (2020). The emergence of dyslexia in the developing brain. NeuroImage, 211: 116633. Elsevier. doi:10.1016/j.neuroimage.2020.116633.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [2]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938846
    Jeon, H.-A., Kuhl, U. & Friederici, A.D. (2019). Mathematical expertise modulates the architecture of dorsal and cortico-thalamic white matter tracts. Scientific Reports, 9(1): 6825. Springer Nature. doi:10.1038/s41598-019-43400-6.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [1]
    2019 | Dissertation | PUB-ID: 2938928 OA
    Kuhl, U. (2019). The brain basis of emerging literacy and numeracy skills. Longitudinal neuroimaging evidence from kindergarten to primary school. Leipzig: Universität Leipzig.
    PUB | PDF
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung