12 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969734Kuhl, U., Artelt, A. & Hammer, B. (2023). Let's go to the Alien Zoo: Introducing an experimental framework to study usability of counterfactual explanations for machine learning. Frontiers in Computer Science, 5: 1087929. Frontiers Media. doi:10.3389/fcomp.2023.1087929.
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983759Koundouri, P., Hammer, B., Kuhl, U. & Velias, A. (2023). Behavioral Economics and Neuroeconomics of Environmental Values. Annual Review of Resource Economics, 15(1), 153-176. Annual Reviews. doi:10.1146/annurev-resource-101722-082743.
-
2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983795Kuhl, U., Artelt, A. & Hammer, B. (2023). For Better or Worse: The Impact of Counterfactual Explanations’ Directionality on User Behavior in xAI (Communications in Computer and Information Science). In L. Longo (Hrsg.), Explainable Artificial Intelligence. First World Conference, xAI 2023, Lisbon, Portugal, July 26–28, 2023, Proceedings, Part III (S. 280-300). Cham: Springer Nature Switzerland. doi:10.1007/978-3-031-44070-0_14.
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969736Kuhl, U., Artelt, A. & Hammer, B. (2022). Keep Your Friends Close and Your Counterfactuals Closer: Improved Learning From Closest Rather Than Plausible Counterfactual Explanations in an Abstract Setting. 2022 ACM Conference on Fairness, Accountability, and Transparency (S. 2125-2137). Gehalten auf der FAccT '22: 2022 ACM Conference on Fairness, Accountability, and Transparency, New York, NY, USA: ACM. doi:10.1145/3531146.3534630.
-
2022 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965622Hammer, B., Hüllermeier, E., Lohweg, V., Schneider, A., Schenck, W., Kuhl, U., Braun, M., Pfeifer, A., Holst, C.-A., Schmidt, M., Schomaker , G. & Tornede, T. (2022). Schlussbericht ITS.ML: Intelligente Technische Systeme der nächsten Generation durch Maschinelles Lernen. Forschungsvorhaben zur automatisierten Analyse von Daten mittels Maschinellen Lernens. Bielefeld: Univ. Bielefeld, Forschungsinstitut für Kognition und Robotik. doi:10.4119/unibi/2965622.
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961871Kuhl, U., Sobotta, S. & Skeide, M.A. (2021). Mathematical learning deficits originate in early childhood from atypical development of a frontoparietal brain network. PLOS Biology, 19(9): e3001407. Public Library of Science (PLoS). doi:10.1371/journal.pbio.3001407.
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959418Göpfert, J.P., Kuhl, U., Hindemith, L., Wersing, H. & Hammer, B. (2021). Intuitiveness in Active Teaching. IEEE Transactions on Human-Machine Systems, 1-10. Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE). doi:10.1109/THMS.2021.3121666.
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938847Kuhl, U., Friederici, A.D., Emmrich, F., Brauer, J., Wilcke, A., Neef, N., Boltze, J., Kirsten, H., Schaadt, G., Müller, B., Kraft, I., Czepezauer, I., Dörr, L. & Skeide, M. (2020). Early cortical surface plasticity relates to basic mathematical learning. NeuroImage, 204: 116235. Elsevier. doi:10.1016/j.neuroimage.2019.116235.
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941258Kuhl, U., Neef, N.E., Kraft, I., Schaadt, G., Dörr, L., Brauer, J., Czepezauer, I., Müller, B., Wilcke, A., Kirsten, H., Emmrich, F., Boltze, J., Friederici, A.D. & Skeide, M.A. (2020). The emergence of dyslexia in the developing brain. NeuroImage, 211: 116633. Elsevier. doi:10.1016/j.neuroimage.2020.116633.
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938846Jeon, H.-A., Kuhl, U. & Friederici, A.D. (2019). Mathematical expertise modulates the architecture of dorsal and cortico-thalamic white matter tracts. Scientific Reports, 9(1): 6825. Springer Nature. doi:10.1038/s41598-019-43400-6.
-