12 Publikationen

Alle markieren

  • [12]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969734 OA
    Kuhl U, Artelt A, Hammer B. Let's go to the Alien Zoo: Introducing an experimental framework to study usability of counterfactual explanations for machine learning. Frontiers in Computer Science. 2023;5: 1087929.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | arXiv
     
  • [11]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983759
    Koundouri P, Hammer B, Kuhl U, Velias A. Behavioral Economics and Neuroeconomics of Environmental Values. Annual Review of Resource Economics. 2023;15(1):153-176.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [10]
    2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983795
    Kuhl U, Artelt A, Hammer B. For Better or Worse: The Impact of Counterfactual Explanations’ Directionality on User Behavior in xAI. In: Longo L, ed. Explainable Artificial Intelligence. First World Conference, xAI 2023, Lisbon, Portugal, July 26–28, 2023, Proceedings, Part III. Communications in Computer and Information Science. Cham: Springer Nature Switzerland; 2023: 280-300.
    PUB | DOI
     
  • [9]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969736
    Kuhl U, Artelt A, Hammer B. Keep Your Friends Close and Your Counterfactuals Closer: Improved Learning From Closest Rather Than Plausible Counterfactual Explanations in an Abstract Setting. In: 2022 ACM Conference on Fairness, Accountability, and Transparency. New York, NY, USA: ACM; 2022: 2125-2137.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [8]
    2022 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965622 OA
    Hammer B, Hüllermeier E, Lohweg V, et al. Schlussbericht ITS.ML: Intelligente Technische Systeme der nächsten Generation durch Maschinelles Lernen. Forschungsvorhaben zur automatisierten Analyse von Daten mittels Maschinellen Lernens. Bielefeld: Univ. Bielefeld, Forschungsinstitut für Kognition und Robotik; 2022.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [7]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961871 OA
    Kuhl U, Sobotta S, Skeide MA. Mathematical learning deficits originate in early childhood from atypical development of a frontoparietal brain network. PLOS Biology. 2021;19(9): e3001407.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [6]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959418
    Göpfert JP, Kuhl U, Hindemith L, Wersing H, Hammer B. Intuitiveness in Active Teaching. IEEE Transactions on Human-Machine Systems. 2021:1-10.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953387 OA
    Shim M, Hwang H-J, Kuhl U, Jeon H-A. Resting-State Functional Connectivity in Mathematical Expertise. Brain Sciences. 2021;11(4): 430.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [4]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938847
    Kuhl U, Friederici AD, Emmrich F, et al. Early cortical surface plasticity relates to basic mathematical learning. NeuroImage. 2020;204: 116235.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941258
    Kuhl U, Neef NE, Kraft I, et al. The emergence of dyslexia in the developing brain. NeuroImage. 2020;211: 116633.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [2]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938846
    Jeon H-A, Kuhl U, Friederici AD. Mathematical expertise modulates the architecture of dorsal and cortico-thalamic white matter tracts. Scientific Reports. 2019;9(1): 6825.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [1]
    2019 | Dissertation | PUB-ID: 2938928 OA
    Kuhl U. The brain basis of emerging literacy and numeracy skills. Longitudinal neuroimaging evidence from kindergarten to primary school. Leipzig: Universität Leipzig; 2019.
    PUB | PDF
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung