12 Publikationen

Alle markieren

  • [12]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969734 OA
    Kuhl U, Artelt A, Hammer B (2023)
    Let's go to the Alien Zoo: Introducing an experimental framework to study usability of counterfactual explanations for machine learning.
    Frontiers in Computer Science 5: 1087929.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | arXiv
     
  • [11]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983759
    Koundouri P, Hammer B, Kuhl U, Velias A (2023)
    Behavioral Economics and Neuroeconomics of Environmental Values.
    Annual Review of Resource Economics 15(1): 153-176.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [10]
    2023 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983795
    Kuhl U, Artelt A, Hammer B (2023)
    For Better or Worse: The Impact of Counterfactual Explanations’ Directionality on User Behavior in xAI.
    In: Explainable Artificial Intelligence. First World Conference, xAI 2023, Lisbon, Portugal, July 26–28, 2023, Proceedings, Part III. Longo L (Ed); Communications in Computer and Information Science, Cham: Springer Nature Switzerland: 280-300.
    PUB | DOI
     
  • [9]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969736
    Kuhl U, Artelt A, Hammer B (2022)
    Keep Your Friends Close and Your Counterfactuals Closer: Improved Learning From Closest Rather Than Plausible Counterfactual Explanations in an Abstract Setting.
    In: 2022 ACM Conference on Fairness, Accountability, and Transparency. New York, NY, USA: ACM: 2125-2137.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [8]
    2022 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965622 OA
    Hammer B, Hüllermeier E, Lohweg V, Schneider A, Schenck W, Kuhl U, Braun M, Pfeifer A, Holst C-A, Schmidt M, Schomaker G, Tornede T (2022)
    Schlussbericht ITS.ML: Intelligente Technische Systeme der nächsten Generation durch Maschinelles Lernen. Forschungsvorhaben zur automatisierten Analyse von Daten mittels Maschinellen Lernens.
    Bielefeld: Univ. Bielefeld, Forschungsinstitut für Kognition und Robotik.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [7]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961871 OA
    Kuhl U, Sobotta S, Skeide MA (2021)
    Mathematical learning deficits originate in early childhood from atypical development of a frontoparietal brain network.
    PLOS Biology 19(9): e3001407.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [6]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959418
    Göpfert JP, Kuhl U, Hindemith L, Wersing H, Hammer B (2021)
    Intuitiveness in Active Teaching.
    IEEE Transactions on Human-Machine Systems: 1-10.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953387 OA
    Shim M, Hwang H-J, Kuhl U, Jeon H-A (2021)
    Resting-State Functional Connectivity in Mathematical Expertise.
    Brain Sciences 11(4): 430.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [4]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938847
    Kuhl U, Friederici AD, Emmrich F, Brauer J, Wilcke A, Neef N, Boltze J, Kirsten H, Schaadt G, Müller B, Kraft I, Czepezauer I, Dörr L, Skeide M (2020)
    Early cortical surface plasticity relates to basic mathematical learning.
    NeuroImage 204: 116235.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941258
    Kuhl U, Neef NE, Kraft I, Schaadt G, Dörr L, Brauer J, Czepezauer I, Müller B, Wilcke A, Kirsten H, Emmrich F, Boltze J, Friederici AD, Skeide MA (2020)
    The emergence of dyslexia in the developing brain.
    NeuroImage 211: 116633.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [2]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938846
    Jeon H-A, Kuhl U, Friederici AD (2019)
    Mathematical expertise modulates the architecture of dorsal and cortico-thalamic white matter tracts.
    Scientific Reports 9(1): 6825.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [1]
    2019 | Dissertation | PUB-ID: 2938928 OA
    Kuhl U (2019)
    The brain basis of emerging literacy and numeracy skills. Longitudinal neuroimaging evidence from kindergarten to primary school.
    Leipzig: Universität Leipzig.
    PUB | PDF
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung