12 Publikationen
-
-
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2537427de Ruiter, L. (2014): How German children use intonation to signal information status in narrative discourse Journal of Child Language,41:(4): 1015-1061.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2671229de Ruiter, L. (2013): Self-repairs in German children’s peer interaction – initial explorations. In: Eklund Robert (Hrsg.): Proceedings of DiSS 2013, The 6 th Workshop of Disfluency in Spontaneous Speech. Stockholm, Sweden: Royal Institute of Technology (KTH). (TMH-QPSR, 54). S. 29-32.PUB
-
2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2537401de Ruiter, L. (2013): Sprache und Erziehung. In: Sabine Andresen; Christine Hunner-Kreisel; Stefan Fries (Hrsg.): Erziehung und Bildung. Ein interdisziplinäres Handbuch. Stuttgart: Metzler. S. 162-169.PUB
-
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2537359Eyssel, F. A.; Kuchenbrandt, D.; Bobinger, S.; de Ruiter, L.; Hegel, F. (2012): 'If you sound like me, you must be more human': On the interplay of robot and user features on human-robot acceptance and anthropomorphism. In: H. Yanco (Hrsg.): Proceedings of the 7th ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI2012), Late Breaking Report. New York, USA: ACM. S. 125-126.PUB | DOI
-
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2528237Eyssel, F. A.; Kuchenbrandt, D.; Hegel, F.; de Ruiter, L. (2012): Activating elicited agent knowledge: How robot and user features shape the perception of social robots. In: Proceedings of the 21th IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012), Paris. IEEE. S. 851-857.PUB | DOI
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2537407de Ruiter, L. (2011): Polynomial modeling of child and adult intonation in German spontaneous speech Language and Speech,54:(2): 199-223.PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2010 | Dissertation | PUB-ID: 2537217de Ruiter, L. (2010): Studies on intonation and information structure in child and adult German. Wageningen: Ponsen & Looijen.PUB | Download (ext.)
-
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2537416de Ruiter, L. (2009): The prosodic marking of topical referents in the German "Vorfeld" by children and adults The Linguistic Review,26:(2-3): 329-354.PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
-
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2537268de Ruiter, L. (2008): How useful are polynomials for analyzing intonation? S. 785-789.PUB | Download (ext.)
-
2007 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2537334Herbst, L. (2007): German 5-year-olds' intonational marking of information status. S. 1557-1560.PUB | Download (ext.)