9 Publikationen

Alle markieren

  • [9]
    2023 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981840
    L. Mavrina and S. Kopp, “Predicting grounding state for adaptive explanation generation in analogical problem-solving”, Proceedings of the 27th Workshop on the Semantics and Pragmatics of Dialogue, 2023.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [8]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960672 OA
    L. Mavrina, et al., “"Alexa, you're really stupid": A Longitudinal Field Study on Communication Breakdowns between Family Members and a Voice Assistant”, Frontiers in Computer Science, vol. 4, 2022, : 791704.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [7]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960887
    J.M. Szczuka, et al., “How do children acquire knowledge about voice assistants? A longitudinal field study on children’s knowledge about how voice assistants store and process data”, International Journal of Child-Computer Interaction, 2022, : 100460.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [6]
    2022 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965286
    A. Artelt, et al., Faire Algorithmen und die Fairness von Erklärungen: Informatische, rechtliche und ethische Perspektiven, DuEPublico: Duisburg-Essen Publications online, University of Duisburg-Essen, Germany, 2022.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [5]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960670
    L. Varonina and S. Kopp, “Knowledge Modelling for Establishment of Common Ground in Dialogue Systems”, Italian Journal of Computational Linguistics, vol. 7, 2021, pp. 9-26.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [4]
    2021 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954239
    J. Szczuka, et al., Können Kinder aufgeklärte Nutzer* innen von Sprachassistenten sein? Rechtliche, psychologische, ethische und informatische Perspektiven, Essen: Universität Duisburg-Essen, Universitätsbibliothek, 2021.
    PUB | DOI
     
  • [3]
    2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957814
    N. Krämer, et al., “Improving and Evaluating Conversational User Interfaces for Children”, IUI '20: Proceedings of the 25th International Conference on Intelligent User Interfaces, New York: Association for Computing Machinery, 2020.
    PUB
     
  • [2]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2945878
    C.L. Geminn, et al., “Kinder als Nutzende smarter Sprachassistenten Spezieller Gestaltungsbedarf zum Schutz von Kindern”, Datenschutz und Datensicherheit - DuD, vol. 44, 2020, pp. 600-605.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [1]
    2019 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937888
    N. Krämer, et al., KI-basierte Sprachassistenten im Alltag: Forschungsbedarf aus informatischer, psychologischer, ethischer und rechtlicher Sicht, Universität Duisburg-Essen, Universitätsbibliothek, 2019.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung