9 Publikationen

Alle markieren

  • [9]
    2023 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981840
    Mavrina L, Kopp S (2023)
    Predicting grounding state for adaptive explanation generation in analogical problem-solving.
    In: Proceedings of the 27th Workshop on the Semantics and Pragmatics of Dialogue. .
    PUB | Download (ext.)
     
  • [8]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960672 OA
    Mavrina L, Szczuka J, Strathmann C, Bohnenkamp LM, Krämer N, Kopp S (2022)
    "Alexa, you're really stupid": A Longitudinal Field Study on Communication Breakdowns between Family Members and a Voice Assistant.
    Frontiers in Computer Science 4: 791704.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [7]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960887
    Szczuka JM, Strathmann C, Szymczyk N, Mavrina L, Krämer NC (2022)
    How do children acquire knowledge about voice assistants? A longitudinal field study on children’s knowledge about how voice assistants store and process data.
    International Journal of Child-Computer Interaction: 100460.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [6]
    2022 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965286
    Artelt A, Geminn C, Hammer B, Manzeschke A, Mavrina L, Weber C (2022)
    Faire Algorithmen und die Fairness von Erklärungen: Informatische, rechtliche und ethische Perspektiven.
    DuEPublico: Duisburg-Essen Publications online, University of Duisburg-Essen, Germany.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [5]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960670
    Varonina L, Kopp S (2021)
    Knowledge Modelling for Establishment of Common Ground in Dialogue Systems.
    Italian Journal of Computational Linguistics 7(1 | 2): 9-26.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [4]
    2021 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954239
    Szczuka J, Artelt A, Geminn C, Hammer B, Kopp S, Manzeschke A, Rossnagel A, Slawik P, Strathmann C, Szymczyk N, Varonina L, Weber C (2021)
    Können Kinder aufgeklärte Nutzer* innen von Sprachassistenten sein? Rechtliche, psychologische, ethische und informatische Perspektiven.
    Essen: Universität Duisburg-Essen, Universitätsbibliothek.
    PUB | DOI
     
  • [3]
    2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957814
    Krämer N, Szczuka J, Rossnagel A, Geminn C, Kopp S, Hammer B, Mavrina L, Artelt A, Manzeschke A, Weber C (2020)
    Improving and Evaluating Conversational User Interfaces for Children.
    In: IUI '20: Proceedings of the 25th International Conference on Intelligent User Interfaces. New York: Association for Computing Machinery.
    PUB
     
  • [2]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2945878
    Geminn CL, Szczuka J, Weber C, Artelt A, Varonina L (2020)
    Kinder als Nutzende smarter Sprachassistenten Spezieller Gestaltungsbedarf zum Schutz von Kindern.
    Datenschutz und Datensicherheit - DuD 44(9): 600-605.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [1]
    2019 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937888
    Krämer N, Artelt A, Geminn C, Hammer B, Kopp S, Manzeschke A, Rossnagel A, Slawik P, Szczuka J, Varonina L, Weber C (2019)
    KI-basierte Sprachassistenten im Alltag: Forschungsbedarf aus informatischer, psychologischer, ethischer und rechtlicher Sicht.
    Universität Duisburg-Essen, Universitätsbibliothek.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung