11 Publikationen

Alle markieren

  • [11]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986707
    Kern, F.; Boden, U.; Németh, A.; Koutalidis, S.; Abramov, O.; Kopp, S.; Rohlfing, K. J. (2024): Preschool children’s discourse competence in different genres and how it relates to iconic gestures Journal of Child Language, 1-25.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [10]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981116 OA
    Kern, F.; Koutalidis, S.; Leßmann, A. - C.; Németh, A.; Stövesand, B.; Vössing, L.; Weiser-Zurmühlen, K. (2022): „[…] eine Situation, die mich aufatmen lässt, weil sie mir aus Präsenz-Lehre und Sprechstunden so vertraut ist.“ PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [9]
    2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2978760
    Németh, A.; Abramov, O.; Boden, U.; Koutalidis, S.; Kopp, S.; Rohlfing, K.; Kern, F. (2022): Development and function of explicit and diffuse iconic gestures in narratives of preschool children. In: BCCCD 2022.
    PUB
     
  • [8]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957758
    Kern, F.; Koutalidis, S.; Leßmann, A. - C.; Németh, A.; Stövesand, B.; Vössing, L.; Weiser-Zurmühlen, K. (2021): Anwesenheit und Partizipation: Zur Rolle von Körperlichkeit und Wahrnehmung in digitalen Lehr-Lern-Settings.
    PUB
     
  • [7]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2957780
    Weiser-Zurmühlen, K.; Kern, F.; Mertens, U.; Abramov, O.; Németh, A.; Kopp, S.; Rohlfing, K. (2019): Degrees of explicitness in children's iconic gestures.
    PUB
     
  • [6]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957761
    Mertens, U.; Abramov, O.; Kern, F.; Kopp, S.; Németh, A.; Rohlfing, K. J. (2019): Children's viewpoint: iconic co-speech gestures and their relation to linguistic structure across two communicative genres Proceedings of the 6th Gesture and Speech in Interaction Conference, S. 62-67
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2957762
    Mertens, U.; Abramov, O.; Németh, A.; Kern, F.; Kopp, S.; Rohlfing, K. (2019): Children’s ability of spatial thinking is related to observer viewpoints in iconic co-speech gestures. .
    PUB
     
  • [4]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2957760
    Mertens, U.; Kern, F.; Kopp, S.; Abramov, O.; Németh, A.; Rohlfing, K. (2019): Children’s viewpoint in gesture and their relation to linguistic structure.
    PUB
     
  • [3]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2935668
    Abramov, O.; Kopp, S.; Kern, F.; Rohlfing, K.; Mertens, U.; Németh, A. (2019): Semantic coordination of speech and gesture in young children.
    PUB
     
  • [2]
    2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935659 OA
    Abramov, O.; Kopp, S.; Kern, F.; Rohlfing, K.; Mertens, U.; Németh, A. (2019): Iconicity in child reports. Does gesture-speech integration of preschoolersreally differ from adults?
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [1]
    2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932018 OA
    Abramov, O.; Kopp, S.; Németh, A.; Kern, F.; Mertens, U.; Rohlfing, K. (2018): Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production. How information is spread across modalities in pre-school children. In: Gesellschaft für Kognitionswissenschaft e.V. (Hrsg.): KogWis2018: Computational Approaches to Cognitive Science.
    PUB | PDF
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung