11 Publikationen
-
2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986707Kern, F., Boden, U., Németh, A., Koutalidis, S., Abramov, O., Kopp, S. & Rohlfing, K.J. (2024). Preschool children’s discourse competence in different genres and how it relates to iconic gestures. Journal of Child Language, 1-25. Cambridge University Press (CUP). doi:10.1017/S030500092300065X.
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981116Kern, F., Koutalidis, S., Leßmann, A.-C., Németh, A., Stövesand, B., Vössing, L. & Weiser-Zurmühlen, K. (2022). „[…] eine Situation, die mich aufatmen lässt, weil sie mir aus Präsenz-Lehre und Sprechstunden so vertraut ist.“. PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung. doi:10.11576/PFLB-5726.
-
2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2978760Németh, A., Abramov, O., Boden, U., Koutalidis, S., Kopp, S., Rohlfing, K. & Kern, F. (2022). Development and function of explicit and diffuse iconic gestures in narratives of preschool children. BCCCD 2022. Gehalten auf der BCCCD 22 - Budapest CEU conference of cognitive development.
-
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957758Kern, F., Koutalidis, S., Leßmann, A.-C., Németh, A., Stövesand, B., Vössing, L. & Weiser-Zurmühlen, K. (2021). Anwesenheit und Partizipation: Zur Rolle von Körperlichkeit und Wahrnehmung in digitalen Lehr-Lern-Settings. Gehalten auf der GAL 2021.
-
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2957780Weiser-Zurmühlen, K., Kern, F., Mertens, U., Abramov, O., Németh, A., Kopp, S. & Rohlfing, K. (2019). Degrees of explicitness in children's iconic gestures. Gehalten auf der Gespin-2019.
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957761Mertens, U., Abramov, O., Kern, F., Kopp, S., Németh, A. & Rohlfing, K.J. (2019). Children's viewpoint: iconic co-speech gestures and their relation to linguistic structure across two communicative genres. Proceedings of the 6th Gesture and Speech in Interaction Conference, S. 62-67. UB-PAD - Paderborn University Library. doi:10.17619/UNIPB/1-813.
-
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2957762Mertens, U., Abramov, O., Németh, A., Kern, F., Kopp, S. & Rohlfing, K. (2019). Children’s ability of spatial thinking is related to observer viewpoints in iconic co-speech gestures. . Gehalten auf der EuroCogSci-2019.
-
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2957760Mertens, U., Kern, F., Kopp, S., Abramov, O., Németh, A. & Rohlfing, K. (2019). Children’s viewpoint in gesture and their relation to linguistic structure. Gehalten auf der LingCologne-2019.
-
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2935668Abramov, O., Kopp, S., Kern, F., Rohlfing, K., Mertens, U. & Németh, A. (2019). Semantic coordination of speech and gesture in young children. Gehalten auf der CogSci 2019.
-
2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935659Abramov, O., Kopp, S., Kern, F., Rohlfing, K., Mertens, U. & Németh, A. (2019). Iconicity in child reports. Does gesture-speech integration of preschoolersreally differ from adults? Gehalten auf der The 12thInternational Symposium on Iconicity in Language and Literature.
-
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932018Abramov, O., Kopp, S., Németh, A., Kern, F., Mertens, U. & Rohlfing, K. (2018). Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production. How information is spread across modalities in pre-school children. In Gesellschaft für Kognitionswissenschaft e.V. (Hrsg.), KogWis2018: Computational Approaches to Cognitive Science. Gehalten auf der KogWis 2018 Computational Approaches to Cognitive Science.