11 Publikationen

Alle markieren

  • [11]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986707
    Kern F, Boden U, Németh A, Koutalidis S, Abramov O, Kopp S, Rohlfing KJ (2024)
    Preschool children’s discourse competence in different genres and how it relates to iconic gestures.
    Journal of Child Language: 1-25.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [10]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981116 OA
    Kern F, Koutalidis S, Leßmann A-C, Németh A, Stövesand B, Vössing L, Weiser-Zurmühlen K (2022)
    „[…] eine Situation, die mich aufatmen lässt, weil sie mir aus Präsenz-Lehre und Sprechstunden so vertraut ist.“.
    PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [9]
    2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2978760
    Németh A, Abramov O, Boden U, Koutalidis S, Kopp S, Rohlfing K, Kern F (2022)
    Development and function of explicit and diffuse iconic gestures in narratives of preschool children.
    In: BCCCD 2022. .
    PUB
     
  • [8]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957758
    Kern F, Koutalidis S, Leßmann A-C, Németh A, Stövesand B, Vössing L, Weiser-Zurmühlen K (2021)
    Anwesenheit und Partizipation: Zur Rolle von Körperlichkeit und Wahrnehmung in digitalen Lehr-Lern-Settings.
    Presented at the GAL 2021, Würzburg.
    PUB
     
  • [7]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2957780
    Weiser-Zurmühlen K, Kern F, Mertens U, Abramov O, Németh A, Kopp S, Rohlfing K (2019)
    Degrees of explicitness in children's iconic gestures.
    Presented at the Gespin-2019, Paderborn.
    PUB
     
  • [6]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957761
    Mertens U, Abramov O, Kern F, Kopp S, Németh A, Rohlfing KJ (2019)
    Children's viewpoint: iconic co-speech gestures and their relation to linguistic structure across two communicative genres.
    Proceedings of the 6th Gesture and Speech in Interaction Conference, S. 62-67.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2957762
    Mertens U, Abramov O, Németh A, Kern F, Kopp S, Rohlfing K (2019)
    Children’s ability of spatial thinking is related to observer viewpoints in iconic co-speech gestures. .
    Presented at the EuroCogSci-2019, Bochum.
    PUB
     
  • [4]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2957760
    Mertens U, Kern F, Kopp S, Abramov O, Németh A, Rohlfing K (2019)
    Children’s viewpoint in gesture and their relation to linguistic structure.
    Presented at the LingCologne-2019, Köln.
    PUB
     
  • [3]
    2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2935668
    Abramov O, Kopp S, Kern F, Rohlfing K, Mertens U, Németh A (2019)
    Semantic coordination of speech and gesture in young children.
    Presented at the CogSci 2019, Montreal, Canada.
    PUB
     
  • [2]
    2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935659 OA
    Abramov O, Kopp S, Kern F, Rohlfing K, Mertens U, Németh A (2019)
    Iconicity in child reports. Does gesture-speech integration of preschoolersreally differ from adults?
    Presented at the The 12thInternational Symposium on Iconicity in Language and Literature, Lund, Sweden.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [1]
    2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932018 OA
    Abramov O, Kopp S, Németh A, Kern F, Mertens U, Rohlfing K (2018)
    Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production. How information is spread across modalities in pre-school children.
    In: KogWis2018: Computational Approaches to Cognitive Science. Gesellschaft für Kognitionswissenschaft e.V. (Ed);.
    PUB | PDF
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung