11 Publikationen
-
2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986707Kern, F., Boden, U., Németh, A., Koutalidis, S., Abramov, O., Kopp, S., Rohlfing, K.J.: Preschool children’s discourse competence in different genres and how it relates to iconic gestures. Journal of Child Language. 1-25 (2024).PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981116Kern, F., Koutalidis, S., Leßmann, A.-C., Németh, A., Stövesand, B., Vössing, L., Weiser-Zurmühlen, K.: „[…] eine Situation, die mich aufatmen lässt, weil sie mir aus Präsenz-Lehre und Sprechstunden so vertraut ist.“. PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung. (2022).PUB | PDF | DOI
-
2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2978760Németh, A., Abramov, O., Boden, U., Koutalidis, S., Kopp, S., Rohlfing, K., Kern, F.: Development and function of explicit and diffuse iconic gestures in narratives of preschool children. BCCCD 2022. (2022).PUB
-
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957758Kern, F., Koutalidis, S., Leßmann, A.-C., Németh, A., Stövesand, B., Vössing, L., Weiser-Zurmühlen, K.: Anwesenheit und Partizipation: Zur Rolle von Körperlichkeit und Wahrnehmung in digitalen Lehr-Lern-Settings. Presented at the GAL 2021, Würzburg (2021).PUB
-
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2957780Weiser-Zurmühlen, K., Kern, F., Mertens, U., Abramov, O., Németh, A., Kopp, S., Rohlfing, K.: Degrees of explicitness in children's iconic gestures. Presented at the Gespin-2019, Paderborn (2019).PUB
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957761Mertens, U., Abramov, O., Kern, F., Kopp, S., Németh, A., Rohlfing, K.J.: Children's viewpoint: iconic co-speech gestures and their relation to linguistic structure across two communicative genres. Proceedings of the 6th Gesture and Speech in Interaction Conference, S. 62-67. (2019).PUB | DOI
-
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2957762Mertens, U., Abramov, O., Németh, A., Kern, F., Kopp, S., Rohlfing, K.: Children’s ability of spatial thinking is related to observer viewpoints in iconic co-speech gestures. . Presented at the EuroCogSci-2019, Bochum (2019).PUB
-
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2957760Mertens, U., Kern, F., Kopp, S., Abramov, O., Németh, A., Rohlfing, K.: Children’s viewpoint in gesture and their relation to linguistic structure. Presented at the LingCologne-2019, Köln (2019).PUB
-
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2935668Abramov, O., Kopp, S., Kern, F., Rohlfing, K., Mertens, U., Németh, A.: Semantic coordination of speech and gesture in young children. Presented at the CogSci 2019, Montreal, Canada (2019).PUB
-
2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935659Abramov, O., Kopp, S., Kern, F., Rohlfing, K., Mertens, U., Németh, A.: Iconicity in child reports. Does gesture-speech integration of preschoolersreally differ from adults? Presented at the The 12thInternational Symposium on Iconicity in Language and Literature, Lund, Sweden (2019).PUB | PDF | Download (ext.)
-
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932018Abramov, O., Kopp, S., Németh, A., Kern, F., Mertens, U., Rohlfing, K.: Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production. How information is spread across modalities in pre-school children. In: Gesellschaft für Kognitionswissenschaft e.V. (ed.) KogWis2018: Computational Approaches to Cognitive Science. (2018).PUB | PDF