5 Publikationen
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2956374Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2019). Adaptive Testing Increases the Testing Effect. In J. Roelle (Chair), How to optimize retrieval-based learning? . Gehalten auf der 18th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2956373Heitmann, S., Grund, A., Fries, S., Berthold, K. & Roelle, J. (2019). The influence of achievement motives and adaptivity on practice quizzing. Gehalten auf der Joint Conference of the Sections of Developmental Psychology and Educational Psychology of the German Psychological Association (PAEPSY).
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten? Gehalten auf der 51. Kongress der DGPs.
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Test-based learning: Should learners receive adapted test questions? Gehalten auf der EARLI SIG 6-7 Conference.
-
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2017). Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens. Gehalten auf der Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter.