9 Publikationen

Alle markieren

  • [9]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2987870
    Cruz Neri, N.; Schwenzer, F.; Sprenger, S.; Retelsdorf, J. (2024): Geschlechterdarstellungen in Geographie-Schulbüchern: Von mangelnder Repräsentation weiblicher Figuren und Reproduktion von Geschlechterstereotypen Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
    PUB | DOI | WoS
     
  • [8]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2985700 OA
    Retelsdorf, J.; Cruz Neri, N.; Möller, J.; Köller, O.; Nagy, G. (2024): Correlated change in habitual and situational reading motivation European Journal of Psychology of Education
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [7]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983086
    Cruz Neri, N.; Bernholt, S.; Härtig, H.; Schmitz, A.; Retelsdorf, J. (2023): Cognitive and motivational characteristics as predictors of students’ expository versus narrative text comprehension European Journal of Psychology of Education
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [6]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983089
    Cruz Neri, N.; Retelsdorf, J. (2022): Do Students With Specific Learning Disorders With Impairments in Reading Benefit From Linguistic Simplification of Test Items in Science? Exceptional Children,89:(1): 23-41.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983087
    Cruz Neri, N.; Klückmann, F.; Retelsdorf, J. (2022): LATIC – A linguistic analyzer for text and item characteristics PLOS ONE,17:(11):e0277250
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983088
    Cruz Neri, N.; Retelsdorf, J. (2022): The role of linguistic features in science and math comprehension and performance: A systematic review and desiderata for future research Educational Research Review,36:100460
    PUB | DOI
     
  • [3]
    2022 | Dissertation | PUB-ID: 2983093
    Cruz Neri, N. (2022): Interaction Effects of Person and Linguistic Item Characteristics on Mathematics and Science Performance. Hamburg: Universität Hamburg.
    PUB
     
  • [2]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983090
    Cruz Neri, N.; Wagner, J.; Retelsdorf, J. (2021): What makes mathematics difficult for adults? The role of reading components in solving mathematics items Educational Psychology,41:(9): 1199-1219.
    PUB | DOI
     
  • [1]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983091
    Cruz Neri, N.; Guill, K.; Retelsdorf, J. (2021): Language in science performance: do good readers perform better? European Journal of Psychology of Education,36:(1): 45-61.
    PUB | DOI
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung