9 Publikationen

Alle markieren

  • [9]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2987870
    Cruz Neri, N., et al., 2024. Geschlechterdarstellungen in Geographie-Schulbüchern: Von mangelnder Repräsentation weiblicher Figuren und Reproduktion von Geschlechterstereotypen. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [8]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2985700 OA
    Retelsdorf, J., et al., 2024. Correlated change in habitual and situational reading motivation. European Journal of Psychology of Education.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [7]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983086
    Cruz Neri, N., et al., 2023. Cognitive and motivational characteristics as predictors of students’ expository versus narrative text comprehension. European Journal of Psychology of Education.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [6]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983089
    Cruz Neri, N., & Retelsdorf, J., 2022. Do Students With Specific Learning Disorders With Impairments in Reading Benefit From Linguistic Simplification of Test Items in Science? Exceptional Children, 89(1), p 23-41.
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983087
    Cruz Neri, N., Klückmann, F., & Retelsdorf, J., 2022. LATIC – A linguistic analyzer for text and item characteristics. PLOS ONE, 17(11): e0277250.
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983088
    Cruz Neri, N., & Retelsdorf, J., 2022. The role of linguistic features in science and math comprehension and performance: A systematic review and desiderata for future research. Educational Research Review, 36: 100460.
    PUB | DOI
     
  • [3]
    2022 | Dissertation | PUB-ID: 2983093
    Cruz Neri, N., 2022. Interaction Effects of Person and Linguistic Item Characteristics on Mathematics and Science Performance, Hamburg: Universität Hamburg.
    PUB
     
  • [2]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983090
    Cruz Neri, N., Wagner, J., & Retelsdorf, J., 2021. What makes mathematics difficult for adults? The role of reading components in solving mathematics items. Educational Psychology, 41(9), p 1199-1219.
    PUB | DOI
     
  • [1]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983091
    Cruz Neri, N., Guill, K., & Retelsdorf, J., 2021. Language in science performance: do good readers perform better? European Journal of Psychology of Education, 36(1), p 45-61.
    PUB | DOI
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung