9 Publikationen

Alle markieren

  • [9]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2987870
    Cruz Neri, N., Schwenzer, F., Sprenger, S., Retelsdorf, J.: Geschlechterdarstellungen in Geographie-Schulbüchern: Von mangelnder Repräsentation weiblicher Figuren und Reproduktion von Geschlechterstereotypen. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. (2024).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [8]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2985700 OA
    Retelsdorf, J., Cruz Neri, N., Möller, J., Köller, O., Nagy, G.: Correlated change in habitual and situational reading motivation. European Journal of Psychology of Education. (2024).
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [7]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983086
    Cruz Neri, N., Bernholt, S., Härtig, H., Schmitz, A., Retelsdorf, J.: Cognitive and motivational characteristics as predictors of students’ expository versus narrative text comprehension. European Journal of Psychology of Education. (2023).
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [6]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983089
    Cruz Neri, N., Retelsdorf, J.: Do Students With Specific Learning Disorders With Impairments in Reading Benefit From Linguistic Simplification of Test Items in Science? Exceptional Children. 89, 23-41 (2022).
    PUB | DOI
     
  • [5]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983087
    Cruz Neri, N., Klückmann, F., Retelsdorf, J.: LATIC – A linguistic analyzer for text and item characteristics. PLOS ONE. 17, : e0277250 (2022).
    PUB | DOI
     
  • [4]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983088
    Cruz Neri, N., Retelsdorf, J.: The role of linguistic features in science and math comprehension and performance: A systematic review and desiderata for future research. Educational Research Review. 36, : 100460 (2022).
    PUB | DOI
     
  • [3]
    2022 | Dissertation | PUB-ID: 2983093
    Cruz Neri, N.: Interaction Effects of Person and Linguistic Item Characteristics on Mathematics and Science Performance. Universität Hamburg, Hamburg (2022).
    PUB
     
  • [2]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983090
    Cruz Neri, N., Wagner, J., Retelsdorf, J.: What makes mathematics difficult for adults? The role of reading components in solving mathematics items. Educational Psychology. 41, 1199-1219 (2021).
    PUB | DOI
     
  • [1]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2983091
    Cruz Neri, N., Guill, K., Retelsdorf, J.: Language in science performance: do good readers perform better? European Journal of Psychology of Education. 36, 45-61 (2021).
    PUB | DOI
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung