18 Publikationen

Alle markieren

  • [18]
    2025 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 3002070
    Förster, M., & Habermacher, D., 2025. Policy-advising competition and endogenous lobbies. Journal of Public Economics, 245: 105354.
    PUB | DOI
     
  • [17]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2993990
    Bauch, G., & Förster, M., 2024. Strategic communication of narratives. arXiv preprint.
    PUB | DOI
     
  • [16]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2992122
    Förster, M., Hellmann, T., & Vega-Redondo, F., 2024. Strategic use of social media influencer marketing. SSRN Electronic Journal.
    PUB | DOI
     
  • [15]
    2023 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968646
    Förster, M., 2023. A Theory of Media Bias and Disinformation, Social Science Electronic Publ. .
    PUB | DOI | Download (ext.) | Preprint
     
  • [14]
    2023 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2969397
    Förster, M., & Habermacher, D., 2023. Policy-Advising Competition and Endogenous Lobbies, Elsevier BV.
    PUB | DOI | Download (ext.) | Preprint
     
  • [13]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2977959 OA
    Förster, M., 2023. Strategic transmission of imperfect information: why revealing evidence (without proof) is difficult. International Journal of Game Theory, 52, p 1291–1316.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [12]
    2023 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979151 OA
    Förster, M., 2023. A theory of media bias and disinformation, Center for Uncertainty Studies Working Papers, no.2, Bielefeld: Universität Bielefeld, Center for Uncertainty Studies (CeUS).
    PUB | PDF | DOI
     
  • [11]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965375
    Förster, M., & Voss, A., 2022. Believe me, I am ignorant, but not biased. European Economic Review, : 104262.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [10]
    2021 | Diskussionspapier | PUB-ID: 2941642
    Förster, M., 2021. Strategic transmission of imperfect information. Why revealing evidence (without proof) is difficult, SSRN Working Paper,
    PUB
     
  • [9]
    2021 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941641
    Förster, M., & Voss, A., 2021. Believe me, I am ignorant, but not biased, SSRN Working Paper,
    PUB
     
  • [8]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941639
    Förster, M., & van der Weele, J.J., 2021. Casting doubt: Image concerns and the communication of social impact. The Economic Journal, 131, p 2887-2919.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [7]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941640
    Förster, M., Mauleon, A., & Vannetelbosch, V., 2021. Shadow links. Journal of Economic Theory, 197.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [6]
    2021 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952189 OA
    Förster, M., & Karos, D., 2021. From prejudice to racial profiling and back. A naἴve intuitive statistician's curse, Center for Mathematical Economics Working Papers, no.644, Bielefeld: Center for Mathematical Economics.
    PUB | PDF
     
  • [5]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941862
    Förster, M., 2019. Dynamics of strategic information transmission in social networks. Theoretical Economics, 14(1), p 253-295.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [4]
    2018 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941638
    Förster, M., & van der Weele, J.J., 2018. Denial and alarmism in collective action problems, Tinbergen Institute Discussion Paper, no.TI 2018-019/I, Amsterdam ; Rotterdam: Tinbergen Institute.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [3]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941863
    Förster, M., 2018. Finite languages, persuasion bias, and opinion fluctuations. Journal of Economic Behavior and Organization, 149, p 46-57.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [2]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941864
    Förster, M., Mauleon, A., & Vannetelbosch, V., 2016. Trust and manipulation in social networks. Network Science, 4(2), p 216-243.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [1]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941866
    Förster, M., Grabisch, M., & Rusinowska, A., 2013. Anonymous social influence. Games and Economic Behavior, 82, p 621-635.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung