9 Publikationen

Alle markieren

  • [9]
    2019 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939563 OA
    Davy, U., Grave, J., Hartner, M., Schneider, R. & Steinmetz, W. (2019). Grundbegriffe für eine Theorie des Vergleichens. Ein Zwischenbericht (Praktiken des Vergleichens. Working Paper des SFB 1288). Bielefeld: Universität Bielefeld, SFB 1288. doi:10.4119/unibi/2939563.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [8]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906738
    Hartner, M. & Schneider, R. (2015). British Novels of Migration and the Construction of Transnational Mental Spaces. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, 63(4), 411-431. Walter De Gruyter. doi:10.1515/zaa-2015-0034.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [7]
    2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937366
    Hartner, M. & Schneider, R. (2014). The Cognitive Theory of Literary Genres Revisited: Cues from Construction Grammar and Conceptual Integration (linguae & litterae). In M. Fludernik & D. Jacob (Hrsg.), Linguistics and Literary Studies / Linguistik und Literaturwissenschaft. Interfaces, encounters, transfers (S. 385-404). Berlin, Boston: de Gruyter. doi:10.1515/9783110347500.385.
    PUB | DOI
     
  • [6]
    2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2525447
    Schröder, A., Schneider, R. & Busse, U. (2012). Description and Prescription in Language and Literature: Introductory Remarks (Bielefeld English and American Studies (BEAST). Codification, Canons, and Curricula. Description and Prescription in Language and Literature (S. 9-18).
    PUB
     
  • [5]
    2012 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 1932059
    Codification, Canons, and Curricula. Description and Prescription in Language and Literature (Bielefeld English and American Studies (BEAST). (2012). Codification, Canons, and Curricula. Description and Prescription in Language and Literature (Bielefeld English and American Studies (BEAST). (A. Schröder, U. Busse & R. Schneider, Hrsg.). Bielefeld: Aisthesis.
    PUB
     
  • [4]
    2012 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2557079
    Blending and the Study of Narrative : Approaches and Applications (Narratologia). (2012). Blending and the Study of Narrative : Approaches and Applications (Narratologia). (R. Schneider & M. Hartner, Hrsg.). Berlin, Boston: de Gruyter.
    PUB
     
  • [3]
    2010 | Konferenzband | Veröffentlicht | PUB-ID: 2448908
    Characters in fictional worlds: Understanding Imaginary Beings in Literature, Film, and Other Media. (2010). Characters in fictional worlds: Understanding Imaginary Beings in Literature, Film, and Other Media. (J. Eder, F. Jannidis & R. Schneider, Hrsg.). Gehalten auf der Conference Characters in Fictional Worlds: Interdisciplinary Perspectives, Berlin: de Gruyter.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [2]
    2009 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2472661
    Cultures in Process: Encounter and Experience. (2009). Cultures in Process: Encounter and Experience. (S. Gramley & R. Schneider, Hrsg.). Bielefeld: Aisthesis.
    PUB
     
  • [1]
    2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1860442
    Arens, B., Blotzheim, D., Koch-Priewe, B., Roters, B., Schneider, R., Thiele, J. & Wildt, J. (2009). Forschendes Lernen im Theorie-Praxis-Modul an der Universität Dortmund. In B. Roters, R. Schneider, B. Koch-Priewe, J. Thiele & J. Wildt (Hrsg.), Forschendes Lernen im Lehramtsstudium. Hochschuldidaktik, Professionalisierung, Kompetenzentwicklung (S. 107-125). Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung