22 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984073Kirchhoff, S., Fretian, A., Okan, O., & Bauer, U. (2023). Evaluating the effect of an adapted mental health literacy intervention on mental health related stigma among secondary students in Germany: results of a pre-post evaluation study. BMC Public Health , 23(1), 1959. https://doi.org/10.1186/s12889-023-16825-y
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982981Fretian, A., Kirchhoff, S., Bauer, U., & Okan, O. (2023). The effects of an adapted mental health literacy curriculum for secondary school students in Germany on mental health knowledge and help-seeking efficacy: results of a quasi-experimental pre-post evaluation study. Frontiers in Public Health , 11, 1219925. https://doi.org/10.3389/fpubh.2023.1219925
-
-
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967014Namer, Y., Fretian, A., Podar, M. D., & Razum, O. (2022). Asylum seeking and refugee adolescents’ mental health service use and help-seeking patterns: a mixed-methods study. npj Mental Health Research, 1(1), 18. https://doi.org/10.1038/s44184-022-00019-2
-
2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967015Namer, Y., Fretian, A., Podar, M. D., & Razum, O. (2022). Stressful life events as predictors of refugee adolescents’ subjective mental health need. European Journal of Public Health, 32(Supplement_3), ckac129.609. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckac129.609
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965097Podar, M. D., Fretian, A., Demir, Z., Razum, O., & Namer, Y. (2022). How schools in Germany shape and impact the lives of adolescent refugees in terms of mental health and social mobility. SSM - Population Health , 19, 101169. https://doi.org/10.1016/j.ssmph.2022.101169
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959956Fretian, A., Graf, P., Kirchhoff, S., Glinphratum, G., Bollweg, T. M., Sauzet, O., & Bauer, U. (2021). The Long-Term Effectiveness of Interventions Addressing Mental Health Literacy and Stigma of Mental Illness in Children and Adolescents: Systematic Review and Meta-Analysis. International Journal of Public Health, 66, 1604072. https://doi.org/10.3389/ijph.2021.1604072
-
2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960406Bollweg, T. M., Okan, O., Fretian, A., Janner, C., Schulenkorf, T., Kirchhoff, S., Pinheiro, P., et al. (2021). The relationship between health literacy, health status and health outcomes among German 4th-graders. European Journal of Public Health , 31(Suppl. 3), 55. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckab164.141
-
2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960402Kirchhoff, S., Fretian, A., Graf, P., & Bauer, U. (2021). Evaluation of a school-based intervention to promote mental health literacy. Preliminary results. European Journal of Public Health , 31(Suppl. 3), 56. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckab164.144
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949475Bollweg, T. M., Okan, O., Fretian, A., Janner, C., Schulenkorf, T., Kirchhoff, S., Pinheiro, P., et al. (2020). Dimensionen der Gesundheitskompetenz von Viertklässler*innen. Ergebnisse einer explorativen Querschnittsstudie in Nordrhein-Westfalen. Prävention und Gesundheitsförderung. https://doi.org/10.1007/s11553-020-00822-9
-
2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950699Fretian, A., Kirchhoff, S., Graf, P., & Bauer, U. (2020). Promoting mental health literacy in schools. 16th World Congress on Public Health 2020. Public Health for the future of humanity: analysis, advocacy and action, European Journal of Public Health, 30, V103. Oxford: Oxford Univ Press. doi:10.1093/eurpub/ckaa165.273
-
2020 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951441Bauer, U., Adam, Y., Fretian, A., Gille, S., Kirchhoff, S., Okan, O., & Schulenkorf, T. (2020). Strategiepapier #7 zu den Empfehlungen des Nationalen Aktionsplans. Mentale Gesundheitskompetenz. Die Gesundheitskompetenz von Kindern und Jugendlichen in Familien mit einem psychisch- oder suchtkranken Elternteil stärken. Berlin: Nationaler Aktionsplan Gesundheitskompetenz. https://doi.org/10.4119/unibi/2951441
-
2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950720Fretian, A., Podar, M. D., Razum, O., & Namer, Y. (2020). Describing the objective and subjective mental health care needs of minor refugees in Germany. 16th World Congress on Public Health 2020. Public Health for the future of humanity: analysis, advocacy and action, European Journal of Public Health, 30 Oxford: Oxford Univ Press. doi:10.1093/eurpub/ckaa165.693
-
2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946543Fretian, A., Bollweg, T. M., Okan, O., Pinheiro, P., & Bauer, U. (2020). Exploring associated factors of subjective health literacy in school-aged children. European Journal of Public Health, 30(Supplement_5), ckaa165.582. doi:10.1093/eurpub/ckaa165.582
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937082Bollweg, T. M., Okan, O., Pinheiro, P., Bröder, J., Bruland, D., Fretian, A., Domanska, O., et al. (2020). Adapting the European Health Literacy Survey for Fourth-Grade Students in Germany: Questionnaire Development and Qualitative Pretest. Health Literacy Research and Practice, 4(2), e119-e128. doi:10.3928/24748307-20200326-01
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937083Bollweg, T. M., Okan, O., Fretian, A., Bröder, J., Domanska, O., Jordan, S., Bruland, D., et al. (2020). Adapting the European Health Literacy Survey Questionnaire for Fourth-Grade Students in Germany: Validation and Psychometric Analysis. Health Literacy Research and Practice, 4(3), e144-e159. doi:10.3928/24748307-20200428-01
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941700Fretian, A., Bollweg, T. M., Okan, O., Pinheiro, P., & Bauer, U. (2020). Exploring Associated Factors of Subjective Health Literacy in School-Aged Children. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(5), 1720. doi:10.3390/ijerph17051720
-
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939164Fretian, A., Graf, P., Bollweg, T. M., & Bauer, U. (2019). Mental Health Literacy bei Kindern und Jugendlichen – Potenziale für die Förderung psychischer Gesundheit. In W. Greiner, M. Batram, & J. Witte (Eds.), Beiträge zur Gesundheitsökonomie und Versorgungsforschung: Vol. 31. DAK Kinder- und Jugendreport 2019. Gesundheitsversorgung von Kindern und Jugendlichen in Deutschland Schwerpunkt: Ängste und Depressionen bei Schulkindern (pp. 192-208). Heidelberg: medhochzwei Verlag GmbH.
-
-
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2940191Bruland, D., Pinheiro, P., Bröder, J., Okan, O., Carvalho, G. S., Saboga-Nunes, L., Bond, E., et al. (2017). Teachers Supporting Students with Parents Having Mental Health Problems. A Scoping Review. International Journal of Case Studies, 6(9), 1