22 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984073Kirchhoff, S., et al., 2023. Evaluating the effect of an adapted mental health literacy intervention on mental health related stigma among secondary students in Germany: results of a pre-post evaluation study. BMC Public Health , 23(1): 1959.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982981Fretian, A., et al., 2023. The effects of an adapted mental health literacy curriculum for secondary school students in Germany on mental health knowledge and help-seeking efficacy: results of a quasi-experimental pre-post evaluation study. Frontiers in Public Health , 11: 1219925.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2967014Namer, Y., et al., 2022. Asylum seeking and refugee adolescents’ mental health service use and help-seeking patterns: a mixed-methods study. npj Mental Health Research, 1(1): 18.PUB | PDF | DOI | PubMed | Europe PMC
-
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965097Podar, M.D., et al., 2022. How schools in Germany shape and impact the lives of adolescent refugees in terms of mental health and social mobility. SSM - Population Health , 19: 101169.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959956Fretian, A., et al., 2021. The Long-Term Effectiveness of Interventions Addressing Mental Health Literacy and Stigma of Mental Illness in Children and Adolescents: Systematic Review and Meta-Analysis. International Journal of Public Health, 66: 1604072.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949475Bollweg, T.M., et al., 2020. Dimensionen der Gesundheitskompetenz von Viertklässler*innen. Ergebnisse einer explorativen Querschnittsstudie in Nordrhein-Westfalen. Prävention und Gesundheitsförderung.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
-
2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950699Fretian, A., et al., 2020. Promoting mental health literacy in schools. In 16th World Congress on Public Health 2020. Public Health for the future of humanity: analysis, advocacy and action. European Journal of Public Health. no.30 Oxford: Oxford Univ Press, pp. V103.PUB | DOI | WoS
-
2020 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951441Bauer, U., et al., 2020. Strategiepapier #7 zu den Empfehlungen des Nationalen Aktionsplans. Mentale Gesundheitskompetenz. Die Gesundheitskompetenz von Kindern und Jugendlichen in Familien mit einem psychisch- oder suchtkranken Elternteil stärken, Berlin: Nationaler Aktionsplan Gesundheitskompetenz.PUB | PDF | DOI
-
2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950720Fretian, A., et al., 2020. Describing the objective and subjective mental health care needs of minor refugees in Germany. In 16th World Congress on Public Health 2020. Public Health for the future of humanity: analysis, advocacy and action. European Journal of Public Health. no.30 Oxford: Oxford Univ Press.PUB | DOI | WoS
-
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937083Bollweg, T.M., et al., 2020. Adapting the European Health Literacy Survey Questionnaire for Fourth-Grade Students in Germany: Validation and Psychometric Analysis. Health Literacy Research and Practice, 4(3), p e144-e159.PUB | PDF | DOI
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941700Fretian, A., et al., 2020. Exploring Associated Factors of Subjective Health Literacy in School-Aged Children. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(5): 1720.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939164Fretian, A., et al., 2019. Mental Health Literacy bei Kindern und Jugendlichen – Potenziale für die Förderung psychischer Gesundheit. In W. Greiner, M. Batram, & J. Witte, eds. DAK Kinder- und Jugendreport 2019. Gesundheitsversorgung von Kindern und Jugendlichen in Deutschland Schwerpunkt: Ängste und Depressionen bei Schulkindern. Beiträge zur Gesundheitsökonomie und Versorgungsforschung. no.31 Heidelberg: medhochzwei Verlag GmbH, pp. 192-208.PUB
-
-
-