7 Publikationen
-
2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986707Kern, F., Boden, U., Németh, A., Koutalidis, S., Abramov, O., Kopp, S., and Rohlfing, K. J. (2024). Preschool children’s discourse competence in different genres and how it relates to iconic gestures. Journal of Child Language, 1-25.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981116Kern, F., Koutalidis, S., Leßmann, A. - C., Németh, A., Stövesand, B., Vössing, L., and Weiser-Zurmühlen, K. (2022). „[…] eine Situation, die mich aufatmen lässt, weil sie mir aus Präsenz-Lehre und Sprechstunden so vertraut ist.“. PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung.PUB | PDF | DOI
-
2022 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2978760Németh, A., Abramov, O., Boden, U., Koutalidis, S., Kopp, S., Rohlfing, K., and Kern, F. (2022). “Development and function of explicit and diffuse iconic gestures in narratives of preschool children” in BCCCD 2022.PUB
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959625Cwiek, A., Fuchs, S., Draxler, C., Asu, E. L., Dediu, D., Hiovain, K., Kawahara, S., Koutalidis, S., Krifka, M., Lippus, P., et al. (2022). The bouba/kiki effect is robust across cultures and writing systems. Philosophical Transactions of the Royal Society of London, Series B : Biological Sciences 377:20200390.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954830Cwiek, A., Fuchs, S., Draxler, C., Asu, E. L., Dediu, D., Hiovain, K., Kawahara, S., Koutalidis, S., Krifka, M., Lippus, P., et al. (2021). Novel vocalizations are understood across cultures. Scientific reports 11:10108.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955333Abramov, O., Kern, F., Koutalidis, S., Mertens, U., Rohlfing, K., and Kopp, S. (2021). The relation between cognitive abilities and the distribution of semantic features across speech and gesture in 4-year-olds. Cognitive Science 45.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957758Kern, F., Koutalidis, S., Leßmann, A. - C., Németh, A., Stövesand, B., Vössing, L., and Weiser-Zurmühlen, K. (2021).“Anwesenheit und Partizipation: Zur Rolle von Körperlichkeit und Wahrnehmung in digitalen Lehr-Lern-Settings”. Presented at the GAL 2021, Würzburg.PUB