3 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760Teuber, Z., Sielemann, L., & Wild, E. (2023). Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective. British Journal of Educational Psychology, 93(1), 229-244. https://doi.org/10.1111/bjep.12551PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250Teuber, Z., Tang, X., Sielemann, L., Otterpohl, N., & Wild, E. (2022). Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis. Journal of Youth and Adolescence , 51, 1333–1353. https://doi.org/10.1007/s10964-021-01538-5PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959942Sielemann, L., Hollmann, J., Quasthoff, U., & Wild, E. (2021). Sprachlichen Anregungsgehalt im Elternhaus fördern?: Evaluation eines Elterntrainings. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 53(3-4), 94-104. https://doi.org/10.1026/0049-8637/a000243PUB | PDF | DOI | WoS