3 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760Z. Teuber, L. Sielemann, and E. Wild, “Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective”, British Journal of Educational Psychology, 2023, 93, 229-244.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250Z. Teuber, X. Tang, L. Sielemann, N. Otterpohl, and E. Wild, “Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis”, Journal of Youth and Adolescence , 2022, 51, 1333–1353.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959942L. Sielemann, J. Hollmann, U. Quasthoff, and E. Wild, “Sprachlichen Anregungsgehalt im Elternhaus fördern?: Evaluation eines Elterntrainings”, Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2021, 53, 94-104.PUB | PDF | DOI | WoS