9 Publikationen

Alle markieren

  • [9]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959956 OA
    Fretian, A., et al., 2021. The Long-Term Effectiveness of Interventions Addressing Mental Health Literacy and Stigma of Mental Illness in Children and Adolescents: Systematic Review and Meta-Analysis. International Journal of Public Health, 66: 1604072.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [8]
    2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2960402
    Kirchhoff, S., et al., 2021. Evaluation of a school-based intervention to promote mental health literacy. Preliminary results. European Journal of Public Health , 31(Suppl. 3), p 56.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [7]
    2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950699
    Fretian, A., et al., 2020. Promoting mental health literacy in schools. In 16th World Congress on Public Health 2020. Public Health for the future of humanity: analysis, advocacy and action. European Journal of Public Health. no.30 Oxford: Oxford Univ Press, pp. V103.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939164
    Fretian, A., et al., 2019. Mental Health Literacy bei Kindern und Jugendlichen – Potenziale für die Förderung psychischer Gesundheit. In W. Greiner, M. Batram, & J. Witte, eds. DAK Kinder- und Jugendreport 2019. Gesundheitsversorgung von Kindern und Jugendlichen in Deutschland Schwerpunkt: Ängste und Depressionen bei Schulkindern. Beiträge zur Gesundheitsökonomie und Versorgungsforschung. no.31 Heidelberg: medhochzwei Verlag GmbH, pp. 192-208.
    PUB
     
  • [5]
    2019 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2936466 OA
    Graf, P., 2019. Mentale Gesundheitskompetenz in Familien mit psychisch erkranktem Elternteil, Bielefeld: Universität Bielefeld.
    PUB | PDF
     
  • [4]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934639
    Wahl, P., Fretian, A., & Bauer, U., 2018. Addressing stigma and mental health literacy in childhood and adolescence. In EUROPEAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. no.28 OXFORD UNIV PRESS, pp. 122.
    PUB | WoS
     
  • [3]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934649
    Wahl, P., Fretian, A., & Bauer, U., 2018. IMPRES: Improving mental health literacy in children and adolescents to reduce stigma. In EUROPEAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. no.28 OXFORD UNIV PRESS, pp. 259-260.
    PUB | WoS
     
  • [2]
    2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934644
    Wahl, P., Bruland, D., & Lenz, A., 2018. Subjective illness theories & help-seeking processes in families affected by parental mental illness. In EUROPEAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH. no.28 OXFORD UNIV PRESS, pp. 219.
    PUB | WoS
     
  • [1]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2940191 OA
    Bruland, D., et al., 2017. Teachers Supporting Students with Parents Having Mental Health Problems. A Scoping Review. International Journal of Case Studies, 6(9): 1.
    PUB | PDF
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung