11 Publikationen
-
2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981996Popescu, C. (2022): From Industrialised to Knowledge-Based Societies: The Metamorphosis of the French Disabled Worker since 1957. In: Radu Harald Dinu; Staffan Bengtsson (Hrsg.): Disability and Labour in the Twentieth Century. Historical and Comparative Perspectives. London: Routledge. (Interdisciplinary disability studies, ). S. 104-121.PUB | DOI
-
2022 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2981997Popescu, C. (2022): Comprendre l’inclusion scolaire en France. Une étude des pratiques et des discours de la diversité à l’école. In: Bianca Botea; Dana Popescu-Jourdy (Hrsg.): Pratiques de la diversité et de la citoyenneté. Statuts et expériences. Paris: Editions des archives contemporaines. S. 81-96.PUB | DOI
-
-
-
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982000Popescu, C.; Vigouroux, N.; Muratet, M.; Guillot, J.; Vlad, P.; Vella, F.; Hajjam, J.; Ervé, S.; Louis, N.; Brin, J.; Colineau, J.; Hobé, T.; Brimant, L. (2014): EyeSchool: An Educational Assistive Technology for People with Disabilities - Passing from Single Actors to Multiple-Actor Environment. In: Klaus Miesenberger; Deborah Fels; Dominique Archambault; Petr Peňáz; Wolfgang Zagler (Hrsg.): Computers Helping People with Special Needs. 4th International Conference, ICCHP 2014, Paris, France, July 9-11, 2014, Proceedings, Part II. Cham: Springer. (Lecture Notes in Computer Science, 8548). S. 210-217.PUB | DOI
-
-
-
-
-