8 Publikationen
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2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914493Gehle, R., Pitsch, K., Dankert, T., Wrede, S.: How to Open an Interaction Between Robot and Museum Visitor? Proceedings of the 2017 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction - HRI '17. p. 1. ACM Press, New York, NY (2017).PUB | DOI
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2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909973Dankert, T., Goerlich, M., Wrede, S., Gehle, R., Pitsch, K.: Engagement Detection During Deictic References in Human-Robot Interaction. Social Robotics. Lecture Notes in Computer Science. p. 930-939. Springer Nature, Cham (2016).PUB | DOI
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2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914494Pitsch, K., Dankert, T., Gehle, R., Wrede, S.: Referential practices. Effects of a museum guide robot suggesting a deictic ‘repair’ action to visitors attempting to orient to an exhibit. 2016 25th IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN). IEEE (2016).PUB | DOI
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2015 | Konferenzbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2733000Gehle, R., Pitsch, K., Dankert, T., Wrede, S.: Trouble-based group dynamics in real-world HRI - Reactions on unexpected next moves of a museum guide robot. Presented at the 24th International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (Ro-MAN) (In Press).PUB
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2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2716939Gehle, R., Pitsch, K., Dankert, T., Wrede, S.: Effects of a robot’s unexpected reactions in robot-to-group interactions. Presented at the IIEMCA 2015, Kolding, Denmark (2015).PUB
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2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2623964Dankert, T., Heil, D., Pfeiffer, T.: Stereo vision and acuity tests within a virtual reality set-up. In: Latoschik, M.E., Staadt, O., and Steinicke, F. (eds.) Virtuelle und Erweiterte Realität - 10. Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR. p. 185-188. Shaker Verlag (2013).PUB | PDF
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2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2308550Hülsmann, F., Dankert, T., Pfeiffer, T.: Comparing gaze-based and manual interaction in a fast-paced gaming task in Virtual Reality. In: Bohn, C.-A. and Mostafawy, S. (eds.) Proceedings of the Workshop Virtuelle & Erweiterte Realität 2011. p. 1-12. Shaker Verlag, Aachen (2011).PUB | PDF | Download (ext.)
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2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1894436Renner, P., Dankert, T., Schneider, D., Mattar, N., Pfeiffer, T.: Navigating and selecting in the virtual supermarket: review and update of classic interaction techniques. Virtuelle und Erweiterte Realitaet: 7. Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR. p. 71-82. Shaker Verlag, Aachen (2010).PUB | PDF | Download (ext.)