8 Publikationen
-
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914493Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S (2017)PUB | DOI
How to Open an Interaction Between Robot and Museum Visitor?
In: Proceedings of the 2017 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction - HRI '17. New York, NY: ACM Press: 1. -
-
2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914494Pitsch K, Dankert T, Gehle R, Wrede S (2016)PUB | DOI
Referential practices. Effects of a museum guide robot suggesting a deictic ‘repair’ action to visitors attempting to orient to an exhibit.
In: 2016 25th IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN). IEEE. -
2015 | Konferenzbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2733000Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S (In Press)PUB
Trouble-based group dynamics in real-world HRI - Reactions on unexpected next moves of a museum guide robot.
Presented at the 24th International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (Ro-MAN). -
2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2716939Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S (2015)PUB
Effects of a robot’s unexpected reactions in robot-to-group interactions.
Presented at the IIEMCA 2015, Kolding, Denmark. -
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2623964Dankert T, Heil D, Pfeiffer T (2013)PUB | PDF
Stereo vision and acuity tests within a virtual reality set-up.
In: Virtuelle und Erweiterte Realität - 10. Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR. Latoschik ME, Staadt O, Steinicke F (Eds); Shaker Verlag: 185-188. -
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2308550Hülsmann F, Dankert T, Pfeiffer T (2011)PUB | PDF | Download (ext.)
Comparing gaze-based and manual interaction in a fast-paced gaming task in Virtual Reality.
In: Proceedings of the Workshop Virtuelle & Erweiterte Realität 2011. Bohn C-A, Mostafawy S (Eds); Aachen: Shaker Verlag: 1-12. -
2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1894436Renner P, Dankert T, Schneider D, Mattar N, Pfeiffer T (2010)PUB | PDF | Download (ext.)
Navigating and selecting in the virtual supermarket: review and update of classic interaction techniques.
In: Virtuelle und Erweiterte Realitaet: 7. Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR. Aachen: Shaker Verlag: 71-82.