8 Publikationen
-
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914493Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S. How to Open an Interaction Between Robot and Museum Visitor? In: Proceedings of the 2017 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction - HRI '17. New York, NY: ACM Press; 2017: 1.PUB | DOI
-
-
2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914494Pitsch K, Dankert T, Gehle R, Wrede S. Referential practices. Effects of a museum guide robot suggesting a deictic ‘repair’ action to visitors attempting to orient to an exhibit. In: 2016 25th IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN). IEEE; 2016.PUB | DOI
-
2015 | Konferenzbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2733000Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S. Trouble-based group dynamics in real-world HRI - Reactions on unexpected next moves of a museum guide robot. Presented at the 24th International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (Ro-MAN).PUB
-
2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2716939Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S. Effects of a robot’s unexpected reactions in robot-to-group interactions. Presented at the IIEMCA 2015, Kolding, Denmark.PUB
-
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2623964Dankert T, Heil D, Pfeiffer T. Stereo vision and acuity tests within a virtual reality set-up. In: Latoschik ME, Staadt O, Steinicke F, eds. Virtuelle und Erweiterte Realität - 10. Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR. Shaker Verlag; 2013: 185-188.PUB | PDF
-
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2308550Hülsmann F, Dankert T, Pfeiffer T. Comparing gaze-based and manual interaction in a fast-paced gaming task in Virtual Reality. In: Bohn C-A, Mostafawy S, eds. Proceedings of the Workshop Virtuelle & Erweiterte Realität 2011. Aachen: Shaker Verlag; 2011: 1-12.PUB | PDF | Download (ext.)
-
2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1894436Renner P, Dankert T, Schneider D, Mattar N, Pfeiffer T. Navigating and selecting in the virtual supermarket: review and update of classic interaction techniques. In: Virtuelle und Erweiterte Realitaet: 7. Workshop der GI-Fachgruppe VR/AR. Aachen: Shaker Verlag; 2010: 71-82.PUB | PDF | Download (ext.)