Adressierungsprobleme. Zum Verhältnis von Bildungsverwaltung, Bildungspolitik und Einzelschule im Kontext der Neuen Schulsystemsteuerung

Lambrecht M (2018)
DDS - Die Deutsche Schule 110(4): 295-311.

Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | Deutsch
 
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Alternativer Titel
Problems of Addressing The Relationship between Education Administration, Education Politics, and Single Schools within the New School System Management
Abstract / Bemerkung
This article deals from a bureaucratic point of view with the relationship between education administration, education politics, and schools within the so-called "new" school system management. Its main thesis is, that there is an increasing politicization of education administration. This means mixing functions, which are originally separated according to bureaucracy theory. After describing the bureaucratic relationship between education politics and education administration, the expectations are outlined, which are ascribed to education administration within the current school system management. Subsequently, the development of the administrative politicization thesis is shown empirically. Finally, the administrative politicization and thus a new "addressing policy" is accentuated as one of the central structural problems of the new school system management.
Erscheinungsjahr
2018
Zeitschriftentitel
DDS - Die Deutsche Schule
Band
110
Ausgabe
4
Seite(n)
295-311
ISSN
0012-0731
Page URI
https://pub.uni-bielefeld.de/record/2933931

Zitieren

Lambrecht M. Adressierungsprobleme. Zum Verhältnis von Bildungsverwaltung, Bildungspolitik und Einzelschule im Kontext der Neuen Schulsystemsteuerung. DDS - Die Deutsche Schule. 2018;110(4):295-311.
Lambrecht, M. (2018). Adressierungsprobleme. Zum Verhältnis von Bildungsverwaltung, Bildungspolitik und Einzelschule im Kontext der Neuen Schulsystemsteuerung. DDS - Die Deutsche Schule, 110(4), 295-311. doi:10.31244/dds.2018.04.02
Lambrecht, Maike. 2018. “Adressierungsprobleme. Zum Verhältnis von Bildungsverwaltung, Bildungspolitik und Einzelschule im Kontext der Neuen Schulsystemsteuerung”. DDS - Die Deutsche Schule 110 (4): 295-311.
Lambrecht, M. (2018). Adressierungsprobleme. Zum Verhältnis von Bildungsverwaltung, Bildungspolitik und Einzelschule im Kontext der Neuen Schulsystemsteuerung. DDS - Die Deutsche Schule 110, 295-311.
Lambrecht, M., 2018. Adressierungsprobleme. Zum Verhältnis von Bildungsverwaltung, Bildungspolitik und Einzelschule im Kontext der Neuen Schulsystemsteuerung. DDS - Die Deutsche Schule, 110(4), p 295-311.
M. Lambrecht, “Adressierungsprobleme. Zum Verhältnis von Bildungsverwaltung, Bildungspolitik und Einzelschule im Kontext der Neuen Schulsystemsteuerung”, DDS - Die Deutsche Schule, vol. 110, 2018, pp. 295-311.
Lambrecht, M.: Adressierungsprobleme. Zum Verhältnis von Bildungsverwaltung, Bildungspolitik und Einzelschule im Kontext der Neuen Schulsystemsteuerung. DDS - Die Deutsche Schule. 110, 295-311 (2018).
Lambrecht, Maike. “Adressierungsprobleme. Zum Verhältnis von Bildungsverwaltung, Bildungspolitik und Einzelschule im Kontext der Neuen Schulsystemsteuerung”. DDS - Die Deutsche Schule 110.4 (2018): 295-311.
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