Studenten als Kunden? - Kunden als Studenten!

Huber L (2013)
Das Hochschulwesen 61(1/2): 60-63.

Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | Deutsch
 
Download
Es wurden keine Dateien hochgeladen. Nur Publikationsnachweis!
Abstract / Bemerkung
The article shows step by step, that the concept customer is not sufficient to map the development processes of students in studying and sufficiently differentiated to explain. The customer approach sees the university as a business and not teachers as a profession, otherwise the term would be "clients" for students much more accurate. Particularly questionable is the talk of students as customers, when study is understood as (enabling) education, students will be designed as a "c… Alles anzeigenustomer education" absurd. Students acquire a university degree not (as customers) this or that externally lasting knowledge or skills that they then use to carry away in the later activities, but work on themselves, and do so in dealing with the science of their choice and exchange and cooperation with others. Students are characterized in that they engage in the scientific work, the more contributors to the scientific process, learning and working. The usual objections against this potential are then referenced and exhausted.
Erscheinungsjahr
2013
Zeitschriftentitel
Das Hochschulwesen
Band
61
Ausgabe
1/2
Seite(n)
60-63
ISSN
0018-2974
Page URI
https://pub.uni-bielefeld.de/record/2905367

Zitieren

Huber L. Studenten als Kunden? - Kunden als Studenten!. Das Hochschulwesen. 2013;61(1/2):60-63.
Huber, L. (2013). Studenten als Kunden? - Kunden als Studenten!. Das Hochschulwesen, 61(1/2), 60-63.
Huber, L. (2013). Studenten als Kunden? - Kunden als Studenten!. Das Hochschulwesen 61, 60-63.
Huber, L., 2013. Studenten als Kunden? - Kunden als Studenten!. Das Hochschulwesen, 61(1/2), p 60-63.
L. Huber, “Studenten als Kunden? - Kunden als Studenten!”, Das Hochschulwesen, vol. 61, 2013, pp. 60-63.
Huber, L.: Studenten als Kunden? - Kunden als Studenten!. Das Hochschulwesen. 61, 60-63 (2013).
Huber, Ludwig. “Studenten als Kunden? - Kunden als Studenten!”. Das Hochschulwesen 61.1/2 (2013): 60-63.

Export

Markieren/ Markierung löschen
Markierte Publikationen

Open Data PUB

Suchen in

Google Scholar