Lehrkräfte zwischen sonderpädagogischer Qualifizierung und inklusiver Bildung

Badstieber B, Amrhein B (2016)
Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft: Schulische inklusion (62): 175-189.

Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | Deutsch
 
Download
Es wurden keine Dateien hochgeladen. Nur Publikationsnachweis!
Alternativer Titel
Teaching Staff between special pedagogical Training and inclusive Education
Abstract / Bemerkung
Teachers, in particular, feel the pressure of the current reforms aiming at the implementation of inclusive education. They find themselves faced with new demands for which they were not prepared within the framework of their initial training. Within the context of these developments, the present contribution critically enquires whether post-qualification in the field of special educational needs competences could contribute to the development of a form of teacher training oriented by inclusion. The empirical basis is provided by selected results of a comprehensive evaluation study on a measure of continuous post-qualification carried out in North Rhine-Westphalia (VOBASOF). These results show that the further development of inclusive education will not succeed through a purely quantitative increase of special educational needs competence within the system, but rather qualification measures need to be revised and redesigned in view of the challenges of inclusive education.
Stichworte
Inclusion; Special Education; Teachers; Teacher Education; Evaluation
Erscheinungsjahr
2016
Zeitschriftentitel
Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft: Schulische inklusion
Ausgabe
62
Seite(n)
175-189
ISSN
0514-2717
Page URI
https://pub.uni-bielefeld.de/record/2904114

Zitieren

Badstieber B, Amrhein B. Lehrkräfte zwischen sonderpädagogischer Qualifizierung und inklusiver Bildung. Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft: Schulische inklusion. 2016;(62):175-189.
Badstieber, B., & Amrhein, B. (2016). Lehrkräfte zwischen sonderpädagogischer Qualifizierung und inklusiver Bildung. Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft: Schulische inklusion(62), 175-189.
Badstieber, Benjamin, and Amrhein, Bettina. 2016. “Lehrkräfte zwischen sonderpädagogischer Qualifizierung und inklusiver Bildung”. Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft: Schulische inklusion, no. 62: 175-189.
Badstieber, B., and Amrhein, B. (2016). Lehrkräfte zwischen sonderpädagogischer Qualifizierung und inklusiver Bildung. Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft: Schulische inklusion, 175-189.
Badstieber, B., & Amrhein, B., 2016. Lehrkräfte zwischen sonderpädagogischer Qualifizierung und inklusiver Bildung. Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft: Schulische inklusion, (62), p 175-189.
B. Badstieber and B. Amrhein, “Lehrkräfte zwischen sonderpädagogischer Qualifizierung und inklusiver Bildung”, Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft: Schulische inklusion, 2016, pp. 175-189.
Badstieber, B., Amrhein, B.: Lehrkräfte zwischen sonderpädagogischer Qualifizierung und inklusiver Bildung. Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft: Schulische inklusion. 175-189 (2016).
Badstieber, Benjamin, and Amrhein, Bettina. “Lehrkräfte zwischen sonderpädagogischer Qualifizierung und inklusiver Bildung”. Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft: Schulische inklusion 62 (2016): 175-189.

Link(s) zu Volltext(en)
Access Level
OA Open Access

Export

Markieren/ Markierung löschen
Markierte Publikationen

Open Data PUB

Web of Science

Dieser Datensatz im Web of Science®
Suchen in

Google Scholar