Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner

Gorges J (2015)
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 18(Suppl. 1): 9-28.

Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | Deutsch
 
Download
Es wurden keine Dateien hochgeladen. Nur Publikationsnachweis!
Alternativer Titel
Why (not) participate in further education? Adult Learners 'motivation from an expectancy-value perspective
Abstract / Bemerkung
Lifelong learning is a critical success factor for economic, societal and individual growth. Adult's motivation to learn is especially important as a prerequi-site for individuals' ongoing engagement in adult and further education. However, although numerous studies address individuals' motivation to participate in further education, research in further education still lacks a comprehensive theoretical framework to integrate existing findings and identify starting points for future empirical investigations. This paper proposes Eccles' expectancy-value model, which has proven itself in many empirical studies within educational psychology, as a suitable theoretical framework to address adults' motivation to participate in further education. To support this claim, theoretical models and empirical evidence regarding adults' participation in further education are integrated within the expectancy-value framework. In addition, the present paper outlines the potential of an expectancy-value approach to adults' motivation to participate in further education and suggests ways to link school-based and further education research.
Stichworte
Subjective task value; Participation in further education; Motivation; Further education; Adult education; Expectancy-value-theory
Erscheinungsjahr
2015
Zeitschriftentitel
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Band
18
Ausgabe
Suppl. 1
Seite(n)
9-28
ISSN
1434-663X
Page URI
https://pub.uni-bielefeld.de/record/2736532

Zitieren

Gorges J. Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2015;18(Suppl. 1):9-28.
Gorges, J. (2015). Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18(Suppl. 1), 9-28. doi:10.1007/s11618-014-0598-y
Gorges, Julia. 2015. “Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner”. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 18 (Suppl. 1): 9-28.
Gorges, J. (2015). Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 18, 9-28.
Gorges, J., 2015. Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18(Suppl. 1), p 9-28.
J. Gorges, “Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner”, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 18, 2015, pp. 9-28.
Gorges, J.: Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 18, 9-28 (2015).
Gorges, Julia. “Warum (nicht) an Weiterbildung teilnehmen? Ein erwartungs-wert-theoretischer Blick auf die Motivation erwachsener Lerner”. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 18.Suppl. 1 (2015): 9-28.
Export

Markieren/ Markierung löschen
Markierte Publikationen

Open Data PUB

Web of Science

Dieser Datensatz im Web of Science®
Suchen in

Google Scholar