Religionslehrerbildung nach „Bologna“ – Erfahrungen aus Sachsen-Anhalt
Domsgen M, Witten U (2014)
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie 66(2): 134-145.
Zeitschriftenaufsatz
| Veröffentlicht | Deutsch
Download
Es wurden keine Dateien hochgeladen. Nur Publikationsnachweis!
Autor*in
Domsgen, Michael;
Witten, UlrikeUniBi
Abstract / Bemerkung
**Abstract**
This article describes the process of modularization at the Martin-Luther-University of Halle, with a special view not only on formal requirements but also on the challenges posed by the increasing number of unchurched students. The modular structure of the course of studies is described and students’ evaluations of this structure are reported. Problems of the Bologna Process (switching universities, number of exams, increase of bureaucratic work, changing culture of studying) as well as advantages (cumulative examinations, electives) are shown.
This article describes the process of modularization at the Martin-Luther-University of Halle, with a special view not only on formal requirements but also on the challenges posed by the increasing number of unchurched students. The modular structure of the course of studies is described and students’ evaluations of this structure are reported. Problems of the Bologna Process (switching universities, number of exams, increase of bureaucratic work, changing culture of studying) as well as advantages (cumulative examinations, electives) are shown.
Erscheinungsjahr
2014
Zeitschriftentitel
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Band
66
Ausgabe
2
Seite(n)
134-145
eISSN
2366-7796
Page URI
https://pub.uni-bielefeld.de/record/2958003
Zitieren
Domsgen M, Witten U. Religionslehrerbildung nach „Bologna“ – Erfahrungen aus Sachsen-Anhalt. Zeitschrift für Pädagogik und Theologie. 2014;66(2):134-145.
Domsgen, M., & Witten, U. (2014). Religionslehrerbildung nach „Bologna“ – Erfahrungen aus Sachsen-Anhalt. Zeitschrift für Pädagogik und Theologie, 66(2), 134-145. https://doi.org/10.1515/zpt-2014-0206
Domsgen, Michael, and Witten, Ulrike. 2014. “Religionslehrerbildung nach „Bologna“ – Erfahrungen aus Sachsen-Anhalt”. Zeitschrift für Pädagogik und Theologie 66 (2): 134-145.
Domsgen, M., and Witten, U. (2014). Religionslehrerbildung nach „Bologna“ – Erfahrungen aus Sachsen-Anhalt. Zeitschrift für Pädagogik und Theologie 66, 134-145.
Domsgen, M., & Witten, U., 2014. Religionslehrerbildung nach „Bologna“ – Erfahrungen aus Sachsen-Anhalt. Zeitschrift für Pädagogik und Theologie, 66(2), p 134-145.
M. Domsgen and U. Witten, “Religionslehrerbildung nach „Bologna“ – Erfahrungen aus Sachsen-Anhalt”, Zeitschrift für Pädagogik und Theologie, vol. 66, 2014, pp. 134-145.
Domsgen, M., Witten, U.: Religionslehrerbildung nach „Bologna“ – Erfahrungen aus Sachsen-Anhalt. Zeitschrift für Pädagogik und Theologie. 66, 134-145 (2014).
Domsgen, Michael, and Witten, Ulrike. “Religionslehrerbildung nach „Bologna“ – Erfahrungen aus Sachsen-Anhalt”. Zeitschrift für Pädagogik und Theologie 66.2 (2014): 134-145.