Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies

Zhao X, Decker R (2004) Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld; 512.
Bielefeld: Universität Bielefeld.

Diskussionspapier | Veröffentlicht | Englisch
 
Download
OA
Autor*in
Zhao, Xuemin; Decker, ReinholdUniBi
Abstract / Bemerkung
This paper analyzes critically five basic theories on market entry mode decision with respect to existing strengths and weaknesses and the results of corresponding empirical studies. Starting from conflictions both in theories and empirical studies dealing with the entry mode choice problem we motivate a significant need of further research in this important area of international marketing. Furthermore we provide implications for managers in practice and outline emerging trends in market entry mode theory as well as possible starting points for future research.
Stichworte
Implications and future challenges; Conflictions; Market entry mode choice; Existing theories and empirical studies
Erscheinungsjahr
2004
Band
512
Page URI
https://pub.uni-bielefeld.de/record/1871529

Zitieren

Zhao X, Decker R. Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld. Vol 512. Bielefeld: Universität Bielefeld; 2004.
Zhao, X., & Decker, R. (2004). Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies (Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, 512). Bielefeld: Universität Bielefeld.
Zhao, X., and Decker, R. (2004). Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, 512, Bielefeld: Universität Bielefeld.
Zhao, X., & Decker, R., 2004. Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies, Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, no.512, Bielefeld: Universität Bielefeld.
X. Zhao and R. Decker, Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies, Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, vol. 512, Bielefeld: Universität Bielefeld, 2004.
Zhao, X., Decker, R.: Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld, 512. Universität Bielefeld, Bielefeld (2004).
Zhao, Xuemin, and Decker, Reinhold. Choice of Foreign Market Entry Mode - Cognitions from Empirical and Theoretical Studies. Bielefeld: Universität Bielefeld, 2004. Diskussionspapier - Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Universität Bielefeld. 512.
Alle Dateien verfügbar unter der/den folgenden Lizenz(en):
Copyright Statement:
This Item is protected by copyright and/or related rights. [...]
Volltext(e)
Access Level
OA Open Access
Zuletzt Hochgeladen
2019-09-06T08:49:09Z
MD5 Prüfsumme
2c76365515caf56ae3fd11b7d09b6cb9

Export

Markieren/ Markierung löschen
Markierte Publikationen

Open Data PUB

Suchen in

Google Scholar