"Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten

Wild E, Gerber J (2009)
PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT 56(4): 303-318.

Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | Deutsch
 
Download
Es wurden keine Dateien hochgeladen. Nur Publikationsnachweis!
Autor*in
Wild, ElkeUniBi; Gerber, Judith
Alternativer Titel
"Lernlust statt Lernfrust"- Evaluating a Parental Training to Reduce Conflicts Concerning Homework of Students with Learning Difficulties
Abstract / Bemerkung
This study investigated the effects of a program designed to reduce conflicts concerning homework and to improve parental self-efficacy and instructional practice in learning Situations. The program provided general information and hands-on experiences to enhance first parental reflecting on general and school-related educational goals. Second it communicates motivating strategies as well as strategies for emotion regulation. 65 parents with 4(th) and 5(th) graders voluntarily participated in this evaluation study with a pre/post/follow-up control group design. Trained mothers were parallelized and assigned to two training versions (i.e., face-to-face-training sessions vs. self-help booklet). Results indicate that training participation causes positive changes in parenting skills and parental self-efficacy and contributes to a reduction of homework conflicts. Since both training versions do not markedly differ in their effectiveness, the study adds further empirical support of parenting self-help materials.
Stichworte
evaluation; Parental training; homework
Erscheinungsjahr
2009
Zeitschriftentitel
PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT
Band
56
Ausgabe
4
Seite(n)
303-318
ISSN
0342-183X
Page URI
https://pub.uni-bielefeld.de/record/1589670

Zitieren

Wild E, Gerber J. "Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten. PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT. 2009;56(4):303-318.
Wild, E., & Gerber, J. (2009). "Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten. PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT, 56(4), 303-318.
Wild, Elke, and Gerber, Judith. 2009. “"Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten”. PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT 56 (4): 303-318.
Wild, E., and Gerber, J. (2009). "Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten. PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT 56, 303-318.
Wild, E., & Gerber, J., 2009. "Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten. PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT, 56(4), p 303-318.
E. Wild and J. Gerber, “"Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten”, PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT, vol. 56, 2009, pp. 303-318.
Wild, E., Gerber, J.: "Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten. PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT. 56, 303-318 (2009).
Wild, Elke, and Gerber, Judith. “"Lernlust statt Lernfrust" - Evaluation eines Elterntrainings zur Verringerung von Hausaufgabenkonflikten bei Schülern mit Lernschwierigkeiten”. PSYCHOLOGIE IN ERZIEHUNG UND UNTERRICHT 56.4 (2009): 303-318.
Export

Markieren/ Markierung löschen
Markierte Publikationen

Open Data PUB

Web of Science

Dieser Datensatz im Web of Science®
Suchen in

Google Scholar