12 Publikationen
-
-
2019 | Datenpublikation | PUB-ID: 2936166Achenbach, J. (2019). Supplemental Material for Thesis 'Generation of Virtual Humans for Virtual Reality, Medicine, and Domestic Assistance'. Bielefeld University. doi:10.4119/unibi/2936166.
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933466Gietzen, T., Brylka, R., Achenbach, J., zum Hebel, K., Schömer, E., Botsch, M., Schwanecke, U. & Schulze, R. (2019). A method for automatic forensic facial reconstruction based on dense statistics of soft tissue thickness. PLOS ONE, 14(1): e0210257. Public Library of Science (PLoS). doi:10.1371/journal.pone.0210257.
-
2018 | Datenpublikation | PUB-ID: 2930619Achenbach, J., Brylka, R., Gietzen, T., zum Hebel, K., Schömer, E., Schulze, R., Botsch, M. & Schwanecke, U. (2018). A Multilinear Model for Bidirectional Craniofacial Reconstruction (Data). Bielefeld University. doi:10.4119/unibi/2930619.
-
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930620Achenbach, J., Brylka, R., Gietzen, T., zum Hebel, K., Schömer, E., Schulze, R., Botsch, M. & Schwanecke, U. (2018). A Multilinear Model for Bidirectional Craniofacial Reconstruction. In Eurographics Association (Hrsg.), Eurographics Workshop on Visual Computing for Biology and Medicine (S. 67-76). Gehalten auf der Eurographics Workshop on Visual Computing for Biology and Medicine.
-
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913750Latoschik, M., Roth, D., Gall, D., Achenbach, J., Waltemate, T. & Botsch, M. (2017). The Effect of Avatar Realism in Immersive Social Virtual Realities. Proceedings of ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology. Gehalten auf der ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology, ACM.
-
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913751Achenbach, J., Waltemate, T., Latoschik, M. & Botsch, M. (2017). Fast Generation of Realistic Virtual Humans. In M. Fjeld, M. Fratarcangeli, D. Sjölie, O. Staadt & J. Unger (Hrsg.), Proceedings of the 23rd ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology - VRST '17 (S. 12:1-12:10). Gehalten auf der 23rd ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology, New York, NY: ACM. doi:10.1145/3139131.3139154.
-
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913362Diehl, C., Schiffhauer, B., Eyssel, F.A., Achenbach, J., Klett, S., Botsch, M. & Kopp, S. (2017). Get One or Create One: The Impact of Graded Involvement in a Selection Procedure for a Virtual Agent on Satisfaction and Suitability Ratings. In J. Beskow, C. Peters, G. Castellano, I. Leite & S. Kopp (Hrsg.), Proceedings of the 17th International Conference on Intelligent Virtual Agents (S. 109-118). Gehalten auf der 17th International Conference on Intelligent Virtual Agents (IVA 2017), Springer International Publishing. doi:10.1007/978-3-319-67401-8.
-
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907834Richter, A., Achenbach, J., Menzel, S. & Botsch, M. (2017). Multi-objective Representation Setups for Deformation-based Design Optimization (Lecture Notes in Computer Science). In H. Trautmann (Hrsg.), Evolutionary Multi-Criterion Optimization: 9th International Conference, EMO 2017, Münster, Germany, March 19-22, 2017, Proceedings (S. 514-528). Gehalten auf der International Conference on Evolutionary Multi-Criterion Optimization, Cham: Springer.
-
-
2016 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2902698Richter, A., Achenbach, J., Menzel, S. & Botsch, M. (2016). Evolvability as a Quality Criterion for Linear Deformation Representations in Evolutionary Optimization. IEEE Congress on Evolutionary Computation. Gehalten auf der IEEE World Congress on Computational Intelligence, IEEE.
-
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2772359Achenbach, J., Zell, E. & Botsch, M. (2015). Accurate Face Reconstruction through Anisotropic Fitting and Eye Correction. Proceedings of Vision, Modeling and Visualization (S. 1-8). Gehalten auf der Vision, Modeling and Visualization, Eurographics Association.